در مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ در مورد نحوه عکس گرفتن از محصولاتی با ابعاد کوچک و بزرگ صحبت کردیم. عکس های جذاب از محصولات می تواند به افزایش فروش و سودآوری بیشتر برند کمک کند. در مقاله ی ” عکس چطور به بازاریابی کمک می کند ؟ “ در این مورد بیشتر صحبت کردیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]در این مقاله تصمیم داریم با اصول اولیه عکس برداری از محصولات آشنا شویم.
استفاده از سه پایه :
یکی از اصلی ترین ابزارها در عکاسی محصول داشتن سه پایه برای ثبات داشتن دوربین در هنگام عکس برداری است. توجه داشته باشید که سه پایه تنها برای دوربین های حرفه ای استفاده نمی شود و حتی اگر قصد عکس برداری از محصولات با استفاده از دوربین موبایل را دارید سه پایه به ثبات عکس و در نتیجه کیفیت بالاتر تصویر کمک می کند.
البته اگر از دوربین موبایل برای عکاسی محصول استفاده می کنید می توانید گوشی را برای جلوگیری از لرزش به یک وسیله محکم و سنگین تکیه دهید. فقط اگر گوشی موبایل را به این وسایل محکم تکیه می دهید مراقب باشید که تکیه گاه در هنگام عکاسی جابجا نشود. جابجایی تکیه گاه در هنگام عکس برداری باعث عکس های ناهمگون از محصولات می شود و زیبایی محصولات را از بین می برد. سه پایه های مدرن انعطاف پذیر هستند و می توانید از آنها برای زاویه دادن به دوربین استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
انتخاب نور طبیعی یا مصنوعی :
با نورپردازی مناسب و نمایش صحیح جزئیات محصولات می توانید ویژگی های خاص محصولات را بهتر به مخاطبان نمایش بدهید. می توانید از نور طبیعی یا مصنوعی در فرایند عکاسی محصول استفاده نمایید.
استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی به فضای عکاسی، نوع محصولات و مواردی از این دست بستگی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]به عنوان مثال اگر فضای عکس برداری یک فضای باز است و یا کالای موردنظر مورد استفاده در فضاهای باز است استفاده از نور طبیعی برای عکاسی از محصولات مفید است.
در فرایند عکاسی محصول زمانی که از نور مصنوعی استفاده می شود سطح نورپردازی نسب به نور طبیعی کوچکتر است. نور مصنوعی قابلیت تمرکزپذیری بالایی دارد و برای نمایش جزییات محصولات مناسب تر است. نورپردازی مصنوعی در محصولات ظریف بیشتر استفاده می شود تا با استفاده از تمرکز نور بر روی این محصولات ویژگی های آنها بهتر به مشتریان نمایش داده بشود.
تنظیم سایه روشن ها در عکاسی :
در فرایند عکاسی محصول تنظیم سایه ها نقش مهمی در جذابیت تصاویر ایفا می کند. تنظیم سایه ها برای هر نوع نوری که در عکس برداری استفاده می کنید باید انجام شود و فرقی در نور طبیعی یا مصنوعی در تنظیم سایه روشن وجود ندارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
روش دیگری که مورد استفاده قرار می گیرد انعکاس است. در این روش صفحه های انعکاس دهنده، نور را به طور یکنواخت بر محصول توزیع می کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]