عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آشنایی با اصول اولیه در فرایند عکاسی محصول

نویسنده 15 مارس 2019 بدون دیدگاه

عکس برداری جذاب از محصولات سهم مهمی در موفقیت تبلیغات یک برند دارد. در مقاله ی ” اهمیت عکاسی محصول در فروش اینترنتی “ در مورد اهمیت عکس برداری صحیح از محصولات تبلیغاتی صحبت کردیم.

ابعاد عکاسی

عکس برداری صحیح از محصولات در بهبود رتبه بندی وبسایت برند نیز موثر است. در مقاله ی ” تاثیر عکس محصولات بر ریته گوگل “ تاثیر تصاویر محصولات بر رتبه بندی صفحات گوگل مورد بررسی قرار گرفت. در عکس برداری از محصولات نحوه عکس گرفتن با توجه به نوع و ابعاد کالای مورد نظر متفاوت است.

در مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ در مورد نحوه عکس گرفتن از محصولاتی با ابعاد کوچک و بزرگ صحبت کردیم. عکس های جذاب از محصولات می تواند به افزایش فروش و سودآوری بیشتر برند کمک کند. در مقاله ی ” عکس چطور به بازاریابی کمک می کند ؟ “ در این مورد بیشتر صحبت کردیم.

در این مقاله تصمیم داریم با اصول اولیه عکس برداری از محصولات آشنا شویم.

 

استفاده از سه پایه :

یکی از اصلی ترین ابزارها در عکاسی محصول داشتن سه پایه برای ثبات داشتن دوربین در هنگام عکس برداری است. توجه داشته باشید که سه پایه تنها برای دوربین های حرفه ای استفاده نمی شود و حتی اگر قصد عکس برداری از محصولات با استفاده از دوربین موبایل را دارید سه پایه به ثبات عکس و در نتیجه کیفیت بالاتر تصویر کمک می کند.

البته اگر از دوربین موبایل برای عکاسی محصول استفاده می کنید می توانید گوشی را برای جلوگیری از لرزش به یک وسیله محکم و سنگین تکیه دهید. فقط اگر گوشی موبایل را به این وسایل محکم تکیه می دهید مراقب باشید که تکیه گاه در هنگام عکاسی جابجا نشود. جابجایی تکیه گاه در هنگام عکس برداری باعث عکس های ناهمگون از محصولات می شود و زیبایی محصولات را از بین می برد. سه پایه های مدرن انعطاف پذیر هستند و می توانید از آنها برای زاویه دادن به دوربین استفاده کنید.

اصول عکاسی

انتخاب نور طبیعی یا مصنوعی :

با نورپردازی مناسب و نمایش صحیح جزئیات محصولات می توانید ویژگی های خاص محصولات را بهتر به مخاطبان نمایش بدهید. می توانید از نور طبیعی یا مصنوعی در فرایند عکاسی محصول استفاده نمایید.

استفاده از نور طبیعی یا مصنوعی به فضای عکاسی، نوع محصولات و مواردی از این دست بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر فضای عکس برداری یک فضای باز است و یا کالای موردنظر مورد استفاده در فضاهای باز است استفاده از نور طبیعی برای عکاسی از محصولات مفید است.

در فرایند عکاسی محصول زمانی که از نور مصنوعی استفاده می شود سطح نورپردازی نسب به نور طبیعی کوچکتر است. نور مصنوعی قابلیت تمرکزپذیری بالایی دارد و برای نمایش جزییات محصولات مناسب تر است. نورپردازی مصنوعی در محصولات ظریف بیشتر استفاده می شود تا با استفاده از تمرکز نور بر روی این محصولات ویژگی های آنها بهتر به مشتریان نمایش داده بشود.

 

تنظیم سایه روشن ها در عکاسی :

در فرایند عکاسی محصول تنظیم سایه ها نقش مهمی در جذابیت تصاویر ایفا می کند. تنظیم سایه ها برای هر نوع نوری که در عکس برداری استفاده می کنید باید انجام شود و فرقی در نور طبیعی یا مصنوعی در تنظیم سایه روشن وجود ندارد.

تنظیم سایه

برای تنظیم سایه ها می توانید از انعکاس نور یا نور اضافه استفاده نمایید. زمانی که در فرایند عکاسی محصول از نور اضافه استفاده می شود یک منبع کم نورتر در جهت مخالف نور اصلی قرار می گیرد تا سایه های ایجاد شده از محصولات که در اثر نور اصلی ایجاد شده است تنظیم بشود.

روش دیگری که مورد استفاده قرار می گیرد انعکاس است. در این روش صفحه های انعکاس دهنده، نور را به طور یکنواخت بر محصول توزیع می کنند.

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید