عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آماده سازی استودیو برای عکاسی محصول در منزل

نویسنده 24 مارس 2019 بدون دیدگاه

داشتن یک استودیوی خانگی برای افرادی که قصد عکس برداری تبلیغاتی را دارند تاثیر فراوانی در بهبود کیفیت تصاویر دریافتی خواهد داشت و هر عکاس تبلیغاتی ترجیح می دهد از یک استودیوی خانگی برای تهیه عکس های تبلیغاتی از محصولات استفاده نماید. خوانندگان محترم به این نکته توجه داشته باشند که راه اندازی یک استودیو کوچک خانگی به سرمایه زیادی نیاز ندارد و با صرف هزینه ی معقولی می توان یک استودیو خانگی برای عکاسی از محصولات راه اندازی کرد. ساخت یک استودیو به عکس برداری بهتر از محصولات و در نتیجه افزایش فروش محصولات کمک خواهد کرد . پیش از این در مقاله ی ” چگونه عکاسی محصول باعث افزایش فروش می شود ؟ “ در مورد نقش عکس برداری جذاب از محصولات در افزایش فروش صحبت کردیم.

برندسازی

با رعایت اصول عکاسی تبلیغاتی می توانید با صرف کمترین هزینه و حتی با استفاده از دوربین های موبایل تصاویر مناسبی از کالاهای تبلیغاتی بدست آورید. در مقاله ی ” آشنایی با اصول اولیه در فرآیند عکاسی محصول “ با این اصول اولیه بیشتر آشنا شدیم. نقش عکس برداری صحیح از محصولات در افزایش فروش محصولات به اندازه ای است که بسیاری از برندها با استفاده از عکس های محصولات اقدام به برندسازی می کنند. در مقاله ی ” برندسازی با استفاده از عکاسی محصول “ روش های برندسازی توسط عکس برداری از محصولات را بررسی کردیم. در این مقاله تصمیم داریم با آماده سازی یک استودیوی خانگی برای عکاسی از محصولات آشنا شویم.

فضای موردنظر :

اولین قدم در آماده سازی یک استودیوی خانگی انتخاب یک فضای مناسب است. در عکاسی محصول به فضای مناسبی از ساختمان نیاز دارید که دارای دیوار آزاد باشد. دیوار باید دارای حداقل عرض یک و نیم متری باشد و بهتر است طول دیوار از کف تا سقف مورد استفاده باشد. البته بسته به نوع و ابعاد محصولی که قرار است عکس برداری بشود ابعاد دیوار ممکن است متغیر باشد. قاعدتا برای عکس برداری از یک کالای کوچک به سرتاسر طول دیوار نیازی نخواهید داشت. به منظور آشنایی بیشتر با عکس برداری از محصولاتی با ابعاد مختلف می توانید مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ را مطالعه نمایید.

پس زمینه مناسب :

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر در عکس برداری از محصولات انتخاب یک پس زمینه مناسب است. همانطور که در مقاله ی ” در عکاسی محصول به این نکات توجه کنید “ صحبت کردیم.

استودیو عکاسی

استفاده از پس زمینه شلوغ در تصاویر تبلیغاتی محصولات مناسب نیست و باعث می شود مخاطبان توجه کمتری به تصویر کالا داشته باشند. امروزه بسیاری از فروشندگان آنلاین محصولات خود را با پس زمینه های روشن و ساده به مشتریان نمایش می دهند و از پس زمینه روشن در فرایند عکاسی محصول استفاده می کنند.

انتخاب پس زمینه با توجه به دیوار و فضای طراحی و همچنین مدل محصولی که قصد عکس برداری دارید می تواند متفاوت باشد. می توانید از یک پرده یا روتختی که در رنگ ها و طرح های متنوع وجود دارد برای پس زمینه عکاسی استفاده کنید.

نورپردازی مناسب :

اگر در فرایند عکاسی محصول تصمیم دارید کالای موردنظر را به شکل مناسبی و با نمایش کامل جزئیات به مشتریان نمایش بدهید باید توجه خاصی به نورپردازی داشته باشید. مهمترین عنصر در نورپردازی منبع نور است. این منبع نور می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. زمانی که از منبع نور مصنوعی در استودیو استفاده می شود سطحی که تحت تاثیر این نور مصنوعی قرار می گیرد از منبع نور طبیعی کمتر است. با استفاده از نور مصنوعی تمرکز بهتری بر روی محصولات انجام می شود و به همین دلیل برای نمایش جزئیات محصولات منبع نور مصنوعی بسیار مناسب است.

مخصوصا در مورد محصولاتی که ظریف هستند نورپردازی به نمایش بهتر جزئیات محصول کمک فراوانی خواهد کرد. برای نورپردازی می توانید از یک لامپ بلند و ایستاده که دارای بازوهایی برای تنظیم کردن نور باشد استفاده کنید. با استفاده از این مدل لامپ می توانید در فرایند عکاسی محصول شدت و زاویه نور را تنظیم کنید. در صورتی که قصد عکاسی حرفه ای داشته باشید می توانید با خرید دو واحد فلش استودیویی به همراه دوپایه و سافت باکس یک نورپردازی حرفه ای از محصولات انجام دهید.

در عکاسی محصول با توجه به نوع محصولی که قصد عکاسی از آن را دارید می توانید با خلاقیت فضای مناسبی برای عکس گرفتن آماده کنید. به عنوان مثال اگر قصد تبلیغ یک ماده غذایی را دارید یک میز کوچک در بین دیوار و منبع نور قرار دهید. همانطور که قبلا صحبت کردیم بهتر است یک میز سفید و ساده برای این کار انتخاب کنید تا مخاطب توجه بیشتری به کالای تبلیغاتی داشته باشد. برای پوشش میز می توانید از سفره یا رومیزی استفاده کنید.

عکس تبلیغاتی

با توجه به نوع موادغذایی می توانید میز صبحانه، ناهار یا شام را آماده کنید. محصول موردنظر را در مکان مناسبی بر روی میز قرار دهید. بهتر است برای داشتن یک نور مستقیم و روشن، منبع نوری را به محصولات نزدیک کنید. تلاش کنید که در تمام عکس هایی که از محصولات می گیرید لوگوی برند کاملا مشخص باشد. به گرفتن یک عکس از محصول اکتفا نکنید و با زوایا و نورپردازی های مختلف از سوژه ها عکس تهیه کنید تا بعدا از کامپیوتر عکس های مناسب برای ویرایش و انتشار انتخاب شوند.

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید