عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اصول عکاسی از زیورآلات

نویسنده ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

یکی از شاخه های مهم در عکاسی، عکس برداری از زیورآلات و جواهرات است. زیورآلات ابعاد کوچکی دارند و بسیار ظریف هستند به همین دلیل عکاسی از آنها نیازمند مهارت و دقت بالا در آماده فضا دارد. در مقاله ی ” عکاسی محصول کوچک “ در مورد نحوه عکس گرفتن از محصولات کوچک صحبت کردیم. اگر قصد عکس برداری از محصولات با ابعاد بزرگ را دارید جهت آشنایی با نحوه عکاسی از این محصولات می توانید مقاله ی ” عکاسی محصول بزرگ “ را مطالعه نمایید.

نورپردازی

اگر سطح زیورآلات براق باشد کنترل انعکاس نور اهمیت بیشتری پیدا می کند. در مقاله ی ” نحوه عکاسی از محصولات فلزی یا براق “ با نکاتی جهت عکس برداری از محصولات براق آشنا شدیم. به دلیل ظریف بودن محصولات و لزوم نمایش ویژگی های جواهرات موردنظر نورپردازی در این محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد.

در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “  با اصول نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی آشنا شدیم. در این مقاله تصمیم داریم اصول عکس برداری از جواهرات را بررسی کنیم.

انتخاب پس زمینه مناسب :

یکی از رایج ترین پس زمینه ها در عکاسی جواهرات استفاده از کاغذهای ضخیم با رنگ های روشن است. البته افرادی که تخصص بالایی در عکاسی محصول دارند می توانند از کاغذهای رنگی مختلف نیز به عنوان پس زمینه استفاده کنند. پس زمینه عکس باید به گونه ای انتخاب بشود که توجه مشتری از جواهرات برداشته نشود. بعضی از برندها به قدری بر روی پس زمینه تمرکز می کنند که با  طراحی یک پس زمینه پیچیده توجه مشتری به جواهرات جلب نمی شود.

عکاسی جواهرات

نکاتی برای عکاسی در نور طبیعی :

در مقاله ی ” آشنایی با اصول اولیه در فرایند عکاسی محصول ” در مورد نور طبیعی و نور مصنوعی به همراه ویژگی های هرکدام از این منابع نوری صحبت کردیم. با توجه به فضای طراحی و نوع محصولات می توان از منابع نوری مصنوعی یا طبیعی استفاده نمود. صبح و عصر معمولا زمان مناسبی برای عکس برداری از جواهرات است.

با این حال می توانید در ساعات مختلف از زیورآلات عکس بگیرید و عکس هایی که به نظر مناسب تر هستند را برای ویرایش و انتشار انتخاب کنید. بهتر است تصاویر مناسب را در کامپیوتر انتخاب کنید و از انتخاب عکس ها در داخل دوربین به دلیل صفحه نمایش کوچک خودداری کنید. به طور کلی یک نور متعادل در بسیاری از مواقع تصویر مناسب و جذابی از زیورآلات برای مشتریان ایجاد می کند.

نمایش جزئیات محصولات :

در فرایند عکاسی محصول نمایش جزئیات محصولات مخصوصا در مورد محصولات ظریف اهمیت بسیاری دارد. به این نکته توجه داشته باشید که مشتری از نزدیک امکان مشاهده و لمس زیورآلات را ندارد پس باید تمامی ویژگی ها و جزئیات جواهرات به مشتری ارائه بشود. از زوایای مختلف و با نورپردازی های گوناگون از محصول عکس بگیرید تا جزئیات ظاهری زیورآلات کاملا برای مشتری قابل درک باشد. در مقاله ی ” برندسازی با استفاده از عکاسی محصول “ در مورد عکس برداری از زوایای مختلف محصولات صحبت کردیم.

انعکاس نور

توجه به انعکاس نور :

جواهرات بسیار درخشان و براق هستند و نور را به شدت انعکاس می دهند. در فرایند عکاسی محصول همیشه باید انعکاس نور را در کنترل داشته باشیم که این انعکاس نور در مورد محصولات درخشان همانند زیورآلات بسیار بیشتر است. زیورآلات بسیاری از وسایلی که تمایل ندارید در تصویر باشند را منعکس می کنند. بهتر است در هنگام طراحی فضا، دوربین و سایر تجهیزات عکاسی را از منابع نور و پنجره دور کنید تا از انعکاس ناخواسته نور حتی الامکان جلوگیری بشود.

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید