عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اصول نورپردازی در عکاسی محصول

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]یکی از مهمترین فاکتورهای جذابیت یک تصویر داشتن نورپردازی مناسب است. پیش از این در مقاله ی ” در عکاسی محصول به این نکات توجه کنید “ در مورد نورپردازی صحیح صحبت کردیم. با نورپردازی صحیح مشتریان با ویژگی های محصولات بهتر آشنا می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
ابعاد محصول
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]البته همانطور که در مقاله ی ” چگونه عکس های حرفه ای از محصولات بگیریم “ اشاره کردیم نمایش کاربردهای متفاوت از محصولات نیز می تواند یکی از روش های خلاقانه تبلیغاتی باشد. اصول عکس برداری از محصولاتی که ابعاد مختلفی دارند با یکدیگر متفاوت است و در مقالات ” عکاسی محصول بزرگ “ و ” عکاسی محصول کوچک “ با نحوه عکاسی از محصولاتی که ابعاد بزرگ یا کوچک دارند آشنا شدیم. در این مقاله تصمیم داریم با اصولی آشنا شویم که با رعایت این اصول تصاویر جذابی از محصولات گرفته خواهد شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

نورپردازی سوژه اصلی :

در فرایند عکاسی محصول سوژه اصلی همان محصولی است که قصد عکس برداری از آن را داریم. به طور کلی محصولات باید درخشان ترین شی موجود در تصویر تبلیغاتی باشند. البته در صورتی که تصمیم دارید یک تصویر ضدنور داشته باشید در این صورت لازم نیست سوژه درخشان و پرنور داشته باشید.  البته در نوردهی به محصولات نباید زیاده روی صورت بگیرد. نوردهی بیش از اندازه باعث از بین رفتن جذابیت تصویر و مصنوعی به نظر رسیدن عکس ها می شود.

 

حتما سایه های تصویر را کنترل کنید :

باید سایه های تصویر را در فرایند عکاسی محصول به طور کامل کنترل کنید. نورپردازی باید در نظر مشتریان عمدی به نظر برسد و از ایجاد سایه های ناخواسته در تصویر پرهیز شود. در بسیاری از مواقع سایه های ناخواسته در اثر تابش آفتاب به تصاویر ایجاد می شود.

 

نوردهی بیش از حد به قسمت های روشن تصویر :

در فرایند عکاسی محصول به این نکته توجه داشته باشید که نوردهی بیش از اندازه به قسمت های روشن باعث غیرطبیعی رسیدن تصویر تبلیغاتی می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]

نورپردازی
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]این قسمت های روشن را می توان با استفاده از تکنیک های سایه ها و کاهش نور تابیده شده به این قسمت های روشن کنترل کرد. اصولی که اشاره کردیم اگر در جریان عکس برداری از محصولات مورد استفاده قرار بگیرد باعث تهیه تصاویر جذاب و زیبایی از محصولات خواهد شد.

البته عکاسی یک هنر گسترده و انعطاف پذیر است که خلاقیت در آن نقش مهمی دارد و همواره می توان با طراحی و اجرای محیط هایی خلاقانه تصاویر جذابی از محصولات تهیه کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply