عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

انتخاب بین عکس رنگی یا سیاه و سفید در عکاسی صنعتی

فناوری دیجیتالی تبدیل عکس های رنگی به سیاه و سفید را برای عکاسان بسیار آسان کرده است. به همین دلیل تصمیم گیری عکاسی سیاه و سفید یا رنگی، کاملا بر عهده عکاس است. همانطور که در مقاله ی ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ اشاره کردیم رنگ در جذابیت عکس ها از اهمیت فراوانی برخوردار است. در صورتی که قصد عکاسی تبلیغاتی از یک محصول را دارید جهت آشنایی با رنگ مناسب مقاله ی ” انتخاب رنگ مناسب برای عکاسی محصول “ را مطالعه نمایید.

عکاسی سیاه و سفید محصولاتاگر قصد دارید برای عکاسی صنعتی از تکنیک سیاه و سفید استفاده کنید، لازمه ی داشتن تصاویر باکیفیت و جذاب آشنایی با اصول عکس های سیاه و سفید است. جهت آشنایی با این اصول مقاله ی ” تکنیک های عکاسی سیاه و سفید از محصولات “ را مطالعه نمایید.

لازمه ی نمایش رنگ های واقعی، تعادل رنگ سفید در دوربین های دیجیتال است. جهت آشنایی با این تنظیمات مقاله ی ” آشنایی با تعادل رنگ سفید در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای انتخاب عکس سیاه و سفید یا رنگی می پردازیم.

توجه به روابط رنگ ها :

پیش از شروع عکاسی صنعتی به دقت فضا رو مورد بررسی قرار دهید. اگر متوجه شدید که رابطه بین رنگ های متمایز در تصویر شما مهم تلقی می شود، انتخاب رنگ احتمالا بهترین گزینه برای شما است. توجه کنید که عکس های رنگی همیشه به طور صحیح به سیاه و سفید تبدیل نمی شوند. تصویری با رنگ های مختلف مانند قرمز و سبز معمولا زمانی که به سیاه و سفید تبدیل می شود، رنگ ها مشابه به نظر می رسند که ممکن است موجب افت کیفیت تصویر بشود.

بررسی محتوای عکس :

در عکس های سیاه و سفید تاکید بر نور یا بافت سوژه وجود دارد. در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که اگر محتوای عکس مهم تر از رنگ سوژه شما است یا احساس می کنید که رنگ در عکس تنها حواس بیننده را از پیام تصویر منحرف می سازد، در این حالت عکس برداری سیاه و سفید احتمالا انتخاب مناسبی باشد. در عکاسی حالت سیاه و سفید تمرکز از رنگ ها به تُن ها منتقل می شود. به همین دلیل سوژه هایی مثل دود، سایه ها و تغییرات ظریف در نور واضح تر مشاهده می شود.

عکس سیاه و سفیدتوجه به سادگی عکس :

اگر قصد عکاسی صنعتی دارید این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر یک عکس رنگی بیش از اندازه رنگ داشته باشد، ممکن است خیلی شلوغ به نظر برسد.

تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید می تواند راهی برای ساده تر کردن عکس در نزد مخاطب باشد.

عکس هایی که شامل بازه ی وسیعی از تُن ها باشند معمولا عکس های سیاه و سفید مناسبی می شوند.

عکس های سیاه و سفید وقتی طیف کاملی از سیاه ترین سفیدترین حالت را در کنار رنگ های خاکستری داشته باشند به تصاویر جذابی مبدل می شوند. به طور کلی امتحان عکس های رنگی یا سیاه و سفید جالب است، اما در عکاسی صنعتی همیشه مطمئن باشید که می دانید چرا رنگ بندی موردنظر خود را انتخاب می کنید و اطمینان داشته باشید که انتخاب شما در مجموع به کیفیت بالاتر عکس کمک می کند.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply