دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

انتخاب رنگ مناسب برای برند

ممکن است بسیاری از افراد به ارزش رنگ ها در فرایند برندسازی توجه کافی نداشته باشند. در صورتی که کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند رنگ مناسب در طراحی لوگو و برندسازی از اهمیت فراوانی برخوردار است. جهت آشنایی با طراحی لوگو مقاله ی ” اهمیت لوگو برای برند “ را مطالعه نمایید. انتخاب رنگ مناسب علاوه بر برندسازی در تبلیغات و بازاریابی نیز حائز اهمیت است. در مقاله ی ” انتخاب رنگ مناسب برای عکاسی محصول “ در مورد رنگ مناسب محصولات برای عکاسی صحبت کردیم.

انتخاب رنگ مناسب برای برند اهداف و ویژگی های برند را به مخاطبین انتقال می دهد.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند رنگ مناسب در برندها از لحاظ روانشناسی، در مارکتینگ و تبلیغات تاثیر فراوانی دارد. در مقاله ی ” اهمیت روانشناسی در مارکتینگ “ با اهمیت روانشناسی در مارکتینگ بیشتر آشنا شدیم.

در این مقاله با اصول انتخاب رنگ مناسب برای برند آشنا می شویم.

تاثیرات رنگ برند بر مخاطبان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند تاثیر رنگ برند بر روی مخاطبان از چند جهت قابل بررسی است. یکی از مهم ترین اثرات ایجاد هماهنگی و زیبایی در لوگوی برند است. ترکیب مناسب رنگ ها می تواند هماهنگی زیبایی در لوگو ایجاد کند. تاثیر مهم دیگر رنگ برند مفهوم و نمادی است که رنگ برند بر روی مخاطب ایجاد می کند.

معنا و مفهوم حتی در یک طیف رنگی می تواند متفاوت باشد. در صورتی که رنگ سیاه معمولا بیانگر ماتم و غصه است رنگ سیاه کربنی نماد لوکس بودن یک محصول محسوب می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند برای انتخاب رنگ برند با توجه به عملکرد سازمان، رنگ مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال انتخاب رنگ صورتی خالص به تنهایی برای یک تولید کننده ی پوشاک مردانه گزینه مناسبی نیست.

رنگ مناسب برندکارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان برندها توصیه می کنند در انتخاب رنگ ها به مفهومی که رنگ برای مخاطبان ایجاد می کند توجه ویژه ای داشته باشند. به عنوان مثال رنگ قرمز یا نارنجی نماد انرژی، نشاط و قدرت است. رنگ آبی معنای آرامش و امنیت را به مخاطب منتقل می کند. به عنوان یک مثال دیگر رنگ قهوه ای بیانگر جدیت و اطمینان است. سایه های خاصی از رنگ قهوه ای، همانند رنگ قرمز متمایل به قهوه ای، می تواند بیانگر تجمل و لوکس بودن باشد. قهوه ای خاکی نیز یک انتخاب مناسب برای برخی از شرکت های حمل و نقل بزرگ است.

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply