عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

انتخاب رنگ مناسب برای عکاسی محصول

نویسنده ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

یکی از عواملی که بسیاری از برندها در هنگام تبلیغات و بازاریابی توجه چندانی به آن ندارند انتخاب رنگ های مناسب برای محیط طراحی و محصولات است. در صورتی که انتخاب رنگ مناسب برای برندهای مشهور اهمیت بسیاری دارد و حتی انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی این برندهای مشهور نیز حائز اهمیت است. برای آشنایی با نحوه تبلیغات برندهای مشهور مقاله ی ” برندهای بزرگ چگونه تبلیغ می کنند ؟ “ را مطالعه نمایید.

ابعاد محصول

همانطور که نوع و ابعاد کالاهایی که قصد معرفی آنها داریم در طراحی فضای عکاسی موثر است انتخاب رنگ های مناسب در تبلیغات نیز با توجه به نوع محصولات و کاربرد آنها دارای اهمیت می باشد.

مسلما ویژگی های یک تصویر تبلیغاتی مناسب با توجه به ابعاد کالا متفاوت است. در مقاله ی” ویژگی عکس خوب “ در مورد خصوصیات یک تصویر مناسب صحبت کردیم.

به منظور آشنایی با نحوه عکس برداری از محصولاتی با ابعاد کوچک و بزرگ مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ را مطالعه نمایید. در این مقاله تصمیم داریم به اهمیت رنگ ها در عکاسی تبلیغاتی بپردازیم.

تاثیر رنگ بر مشتریان :

انتخاب رنگ مناسب در فرایند عکاسی محصول علاوه بر اینکه باعث ایجاد زیبایی مضاعف بر تصویر می شود یک عامل مهم تاثیرگذاری بر ذهن مشتریان به شمار می رود. هر رنگی تاثیرات خاصی بر مخاطبان دارد و انتقال دهنده پیام خاصی به مخاطبان می باشد که با انتخاب رنگ مناسب در تبلیغات می توانید تاثیر مثبتی که از محصولات انتظار دارید را به مخاطبان منتقل نمایید.

رنگ محصول

اگر قصد طراحی فضا برای عکاسی محصول را دارید آشنایی با رنگ ها و ویژگی های هر رنگ می تواند به انتخاب فضای مناسب برای عکس برداری و تبلیغات به شما کمک کند. در بسیاری از موارد تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول در بازار یا فروشگاه های اینترنتی در هنگام مشاهده محصولات صورت می گیرد. انتخاب رنگ مناسب حتی در مورد بسته بندی محصولات نیز صدق می کند و رنگ مناسب یکی از فاکتورهایی است که در هنگام طراحی بسته بندی محصولات باید درنظر گرفته بشود.

معنای رنگ در محصولات تبلیغاتی :

زمانی که قصد انتخاب رنگ مناسب در فرایند عکاسی محصول را دارید باید به فرهنگ اجتماع نیز توجه داشته باشید. رنگ ها با توجه به فرهنگ افراد یک جامعه معنای متفاوتی دارند و ممکن است رنگی که برای یک اجتماع به معنای احترام و ارزش باشد در فرهنگ دیگری به معنای نفرت و یا دشمنی باشد. برای انتخاب رنگ مناسب باید به مخاطبان هدف برند نیز توجه داشته باشید.

اگر مخاطبان هدف قشر جوان جامعه هستند بهتر است از رنگ های شاد همانند زرد و قرمز برای تبلیغات استفاده کنید. اگر قصد معرفی به افراد مسن را دارید در فرایند عکاسی محصول بهتر است از رنگ هایی همانند رنگ آبی که دارای مفهوم اعتماد و اطمینان است استفاده کنید. یکی از دلایلی که شبکه های اجتماعی همانند توئیتر از رنگ آبی در لوگوی خود استفاده می کنند القای همین حس اعتماد به مخاطبان است.

فروشگاه اینترنتی

رنگ ها و تمایل خرید :

در فرایند عکاسی محصول به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ مناسب ارتباط مستقیمی با تصمیم خرید گرفتن مشتریان دارد.

زمانی که قصد فروش محصولات را در فروشگاه های اینترنتی دارید رنگ و طراحی مناسب سایت نیز می تواند یکی از عوامل تصمیم به خرید مشتریان باشد. طراحی ضعیف و انتخاب رنگ های نامناسب حتی ممکن است موجب ترک کردن فروشگاه اینترنتی توسط مخاطبان بشود.

به منظور آشنایی با تاثیر عکس برداری صحیح محصولات در یک فروشگاه اینترنتی مقاله ی ” نقش عکاسی محصول در موفقیت فروشگاه های اینترنتی “ را مطالعه نمایید.

 

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید