عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی

By 15 سپتامبر 2019 No Comments

مبحث رنگ در تصاویر تبلیغاتی اهمیت بسیاری دارد و می تواند موجب جلب توجه مخاطبان بشود. در مقاله ی ” انتخاب رنگ مناسب برای عکاسی محصول “ در مورد اهمیت انتخاب رنگ های مناسب از محصولات صحبت کردیم. اهمیت رنگ ها در عکاسی صنعتی به اندازه ای است که برندهای مشهور از رنگ های مناسب در تبلیغات، بازاریابی و حتی طراحی لوگو بسیار استفاده می کنند. به منظور آشنایی بیشتر با نحوه ی تبلیغات و بازاریابی برندهای مشهور مقاله ی ” برندهای بزرگ چگونه تبلیغ می کنند ؟ “ را مطالعه نمایید.

عکاسی کارخانجاتشناخت کامل رنگ ها و استفاده صحیح از رنگ در تصاویر یکی از راهکارهای موثر برای جذب مخاطبان است. در مقاله ی ” راهکارهایی برای جذب مشتری از طریق عکاسی محصول “ به بررسی راهکارهایی برای جذب بهتر مخاطبان پرداختیم.

عکس برداری مناسب از خط تولید و امکانات می تواند مشتریان را با نحوه ی تولید محصولات بهتر آشنا سازد. در مقاله ی ” نحوه ی عکاسی صنعتی از کارخانجات “ با اصول عکاسی از فضای یک کارخانه آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی رنگ ها در عکاسی تبلیغاتی می پردازیم.

رنگ گرم و رنگ سرد :

به طور کلی رنگ ها در عکاسی به دو دسته ی کلی رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم بندی می شوند. رنگ های گرم شامل رنگ هایی مثل نارنجی، قرمز، قهوه ای و زرد هستند و رنگ های سرد رنگ هایی مانند سبز، بنفش و آبی هستند. در عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های گرم محصولات را سنگین و مستحکم نمایش می دهند و رنگ های سرد محصولات را سبک و ظریف به مخاطبان نمایش می دهند.

سوژه ها در رنگ های گرم نزدیک تر دیده می شوند و در رنگ های سرد نزدیک تر به نظر می رسند. بنابراین در عکاسی صنعتی اگر سوژه ای با رنگ گرم در یک پس زمینه با رنگ های سرد قرار داشته باشد عمق بیشتری برای تصویر ایجاد خواهد شد. انتخاب نام سرد یا گرم به دلیل وجود دمایی است که در ذات این رنگ ها وجود دارد. به همین دلیل است که عکاسان در عکاسی از کویر مقداری رنگ زرد یا قرمز به محیط اضافه می کنند.

رنگ در عکاسیتاثیر رنگ ها بر مخاطبان :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که به طور کلی رنگ های گرم احساس بیشتری را به مخاطبان متنقل می کنند و به جلب توجه بیشتر مخاطبان کمک می کنند. رنگ های سرد به طور کلی احساس آرامش را به مخاطبان منتقل می کنند.

منابع نوری رنگ های مختلفی دارند و در هنگام نورپردازی محیط باید رنگ این منابع نوری را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال لامپ تنگستن نارنجی است و لامپ فلورسنت به رنگ های سبز یا آبی وجود دارد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply