SEOدیجیتال مارکتینگسئوسوشیال مدیا

اینباند مارکتینگ چیست ؟

نویسنده 22 سپتامبر 2018 یک دیدگاه

همانطور که پیش از این در مقاله ی ” دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ “ صحبت کردیم فرآیند مارکتینگ در عصر دیجیتال دچار تغییر و تحول فراوانی شده است و امروزه یک ” آژانس تبلیغاتی “  از روشهای سنتی مارکتینگ برای بازاریابی استفاده چندانی نمی کند . همچنین در مقاله ی ” تبلیغات بر پایه محتوا “  با دو نگاه کلی در تبلیغات رسانه ای آشنا شدیم و در مورد امتیازات تولید محتوا برای معرفی برند و جذب مشتری صحبت کردیم.

اینباند مارکتینگ

در بجث تولید محتوا، مدل بازاریابی مدرنی معرفی شده است که به آن اینباند مارکتینگ می گویند. مدل اینباند مارکتینگ بر جذب مشتری توسط تولید محتوای مفید و مرتبط تمرکز دارد که در طول فرآیند خرید، مشتری باعث افزایش ارزش برند یا کالا می شود.

زمانی که مدل اینباند مارکتینگ توسط یک آژانس تبلیغاتی انجام می شود مشتریان بالقوه برند شما را توسط کانالهای ارتباطی  موجود همانند بلاگ ها، موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی پیدا می کنند.

در اینباند مارکتینگ برای جلب توجه مشتریان بالقوه نیازی به مبارزه با رقبا ندارید. در این نوع مارکتینگ آژانس تبلیغاتی با تولید محتوایی هدفمند که برای رسیدگی به مشکلات و نیازهای مشتریان نوشته شده اند توجه آنها را جلب می کنید و یک اعتبار و اعتماد برای کسب و کار خودتان ایجاد می کنید.

فرآیند اینباند مارکتینگ

فرآیند اینباند مارکتینگ شامل چهار فاز مختلف است که این فازها شامل جذب، تبدیل، نزدیک شدن و اشتیاق است. در طی این فازها اشخاص غریبه به ترتیب به بازدیدکنندگان،leads ، مشتریان و مروجان تبدیل می شوند.

این روش ها که توسط یک آژانس تبلیغاتی طراحی و اجرا می شوند زمانی که بر روی استراتژی هایی که برای موفقیت فروش وجذب مشتری وجود دارند پیاده سازی شوند بسیار قدرتمندتر و کارآمدتر خواهند شد.

در چند سال اخیر تغییراتی در نحوه ی خرید مشتریان ایجاد شد که منجر به شکل گیری اینباند مارکتینگ گردید و با معرفی این مدل مارکتینگ تجربیات جدیدی در ذهن مشتریان از فضای کسب و کار به وجود آمد. امروزه نحوه ی ارتباط مشتریان و انتظاراتی که از کسب و کار شما دارند تغییر پیدا کرده است.

روشهای اینباند مارکتینگ که توسط یک آژانس تبلیغاتی صورت می گیرد کمک می کنند تا فضای کسب و کار شما با تغییرات سریع که در سازمان اتفاق می افتد منطبق شود. این انطباق سریع تنها با بازاریابی سازمان نیست و این تطبیق حتی می تواند با تجربیات مشتریان شما هم صورت بگیرد.

فاز جذب

فاز اول در فرآیند اینباند مارکتینگ فاز جذب می باشد. در این فاز آژانس تبلیغاتی تلاش می کند افرادی که احتمال زیادی دارد مشتری شما بشوند را جذب کند. بدیهی است که در این مرحله هدف جذب هر فردی نیست. سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود نحوه ی جذب این افراد است. آژانس تبلیغاتی این افراد را از تولید محتوای مرتبط در زمان مناسب از طریق ” رسانه های مدرن “  جذب می کند. پس از آنکه یک آژانس تبلیغاتی اقدام به جذب بازدیدکنندگان نمود، فاز بعدی تبدیل این بازدیدکنندگان به leads است. Leads در بازایابی به زمانی گفته می شود که بازدیدکننده به کالا یا برند شما علاقه پیدا می کند و شروع به تحقیقات در مورد محصولات یا خدمات سازمان شما می کند.

مرحله بعدی در فرآیند اینباند مارکتینگ که توسط یک آژانس تبلیغاتی انجام می شود مرحله ی نزدیک شدن است. تا اینجا بازدیدکنندگان به leads تبدیل شده اند و در این مرحله leads به یک مشتری مبدل می شود. در این مرحله اگر ابزارهای فروش مدرنی در اختیار داشته باشید به انجام سریع تر این مرحله بسیار کمک خواهند کرد.

اینباند مارکتینگ

مرحله ی آخری که در اینباند مارکتینگ وجود دارد مرحله ی ایجاد اشتیاق است. یک آژانس تبلیغاتی با فرآیند اینباند مارکتینگ تجربه ای ماندگار برای مشتری فراهم خواهد کرد. در این مرحله سازمان با مشتری ارتباط موثر برقرار می کند و موجب ایجاد احساس اشتیاق در مشتری می شود. با انجام این مرحله مشتریان از شما خرید بیشتری انجام می دهند، زمان بیشتری با شما ارتباط خواهند داشت و شما را به دوستانشان معرفی می کنند و در هر جایی می گویند که سازمان شما را دوست دارند.

در صورتی که تمایل به انجام مارکتینگ با جدیدترین متدها را دارید می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Join the discussion One Comment

دیدگاه خود را بنویسید