دیجیتال مارکتینگ

تبدیل مخاطب به مشتری در سه گام

یکی از اهداف مهم برندها مبدل ساختن یک مخاطب معمولی به یک مشتری وفادار به محصولات و خدمات سازمان است. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف این سوال را در ذهن خود دارند که چه انتظاراتی باید برای یک مخاطب معمولی برآورده بشود تا این مخاطب به خرید محصولات بپردازد. در این مقاله به بررسی راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان آژانس تبلیغاتی برای جذب مخاطبان در سه مرحله می پردازیم.

آگاه ساختن مخاطبانآگاه ساختن مخاطبان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در این مرحله مخاطب متوجه نیازهای خود و راهکارهای برطرف نمودن این نیازها می ‌شود.

اطلاعات موجود را به طور کامل در اختیار مخاطب قرار دهید و هیچ صحبت پنهانی و غیرشفاف درباره محصول خود نداشته باشید. به مخاطبان اجازه بدهید تا با خیال راحت اطلاعات لازم را کسب نمایند و مشکلات و راهکارهای موجود را بهتر بشناسند.

مرحله ی مقایسه :

به طور خلاصه در این مرحله مخاطب به بررسی گزینه‌های موجود می پردازد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که در این مرحله مخاطب اطلاعات کاملتری دارد و راه‌ حل‌های مختلفی را از منابع مختلف مشاهده نموده و اکنون قصد دارد این راهکارهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نماید. مخاطب وارد مرحله ی مقایسه می شود و به جز اطلاعاتی که برند شما در اختیار وی قرار می ‌دهد، اطلاعات و ‌سایت‌ های مشابه را نیز مدنظر دارد. این مرحله  در واقع مرزی بین ،معرفی محصول و خدمات‌، و ،مرحله آگاهی‌، می باشد و بهتر است همچنان به معرفی کامل محصول خود نپردازید.

تبدیل مخاطب به مشترینمایش برتری محصولات :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند در این مرحله مخاطب فهمیده ‌است که باید کالا یا خدمات کدام برند را در مقایسه با سایر برندهای مشابه ترجیح بدهد و در این قسمت بالاخره خرید نهایی خود را انجام می‌دهد. در این لحظه لازم است از شرکت خود پرده بردارید، نمایان شوید و بطور کامل در مقابل چشم مخاطب ظاهر بشوید. متاسفانه برخی از شرکت ها تنها بر روی مرحله سوم تمرکز می کنند، که همین امر باعث سردرگمی و گاهی پس زده شدن توسط مخاطب می شود. توجه داشته باشید که مخاطب روش های تصویری و شنیداری را ترجیح می‌ دهد، و بهتر است از کلیپ های تبلیغاتی برای معرفی کامل محصولات استفاده نمایید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: قوانین طلایی فروش محصولات، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، نکات کلیدی برای ایجاد روابط عمومی صحیح با مشتریان و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply