هر کارخانه یا شرکتی برای افزایش معرفی و فروش کالای خود به مشتریان نیاز به تبلیغات دارد. به طور کلی برای حوزه ی تبلیغات در رسانه دو فرآیند کلی وجود دارد که هرکدام از این دو فرآیند دارای زیرمجموعه های دیگری هستند. قسمت اصلی اول خرید رسانه است. خرید رسانه به معنای خرید کامل آن رسانه مورد نظر توسط یک ” آژانس تبلیغاتی ”  نیست، در زمانی که شرکت یک تبلیغ تلویزیونی درخواست می دهد یا یک آگهی در روزنامه چاپ می کند و یا در یک سایت اینترنتی تبلیغ می کند در واقع بخش کوچکی از یک رسانه را برای زمان معینی به منظور آگهی کالای خود خریداری کرده است. تمامی موارد ذکر شده زیر مجموعه ای از دسته ی اول هستند که به عنوان خرید رسانه دسته بندی می شود.

رسانه ی مدرن

قسمت اصلی دوم ایجاد یک رسانه توسط آژانس تبلیغاتی برای بازاریابی و تبلیغ کالای مورد نظر می باشد. بدیهی است منظور از ایجاد رسانه یک رسانه ی سنتی همانند رادیو و تلویزیون نیست و منظور رسانه های مدرنی همانند اینترنت و شبکه های اجتماعی می باشد. پیش از این در مقاله ی ” رسانه های مدرن “ با این رسانه ها بیشتر آشنایی پیدا کردیم.

ایجاد رسانه زمانی که به درستی توسط یک آژانس تبلیغاتی انجام بشود علاوه بر بازدهی بسیار بیشتری که خواهد داشت هزینه ی به مراتب کمتری نسبت به تبلیغات از نوع اول دارد. علاوه بر این تبلیغات دسته ی اول مدت زمان مشخص و محدودی دارند ولی زمانی که یک رسانه را ایجاد می کنید این رسانه برای همیشه متعلق به شما و شرکت خواهد بود و همیشه می توانید از این رسانه برای معرفی کالا یا خدمات ارائه شده استفاده کنید.

محتوای مناسب

ایجاد رسانه توسط یک آژانس تبلیغاتی می تواند ساخت یک سایت در اینترنت باشد یا تشکیل یک گروه یا کانال در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات باشد. در مقاله ی ” دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ “  به نقش مهم اینترنت و شبکه های اجتماعی در بازاریابی و تبلیغات اشاره کردیم . یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در ایجاد یک رسانه تهیه کردن محتوای مناسب برای رسانه می باشد. بسیاری از ما جمله ی معروف محتوا پادشاه است را شنیده ایم که بیانگر اهمیت محتوا در موفقیت رسانه است. محتوای مناسبی که توسط یک آژانس تبلیغاتی تولید می شود می تواند مهم ترین دلیل برای پیشرفت رسانه ی شما باشد.

ایجاد محتوا باید به گونه ای صورت گیرد که بر مخاطب تاثیرگذاری مثبتی داشته باشد. اگر یک آژانس تبلیغاتی بتواند سلیقه ها و علاقه مندی های مشتریان را به خوبی درک کند و سپس تولید محتوا را بر اساس این سلیقه ها به پیش ببرد تبلیغات و بازاریابی سودمندی را انجام خواهد داد.

نکته ای که هر آژانس تبلیغاتی در حین تولید و انتشار محتوا باید مدنظر قرار دهد این است که تولید محتوا حتما باید هدفمند باشد و تبلیغات براساس محتوا اگر هدفمند نباشد تاثیری در موفقیت فرآیند بازاریابی نخواهد داشت. اطلاعاتی که مشتریان نیاز دارند در مورد کالا یا خدمات شما بدانند را پیدا کنید و تلاش کنید در حین تولید محتوا به آنها پاسخ دهید .

ممکن است فرآیند تولید محتوایی که توسط یک آژانس تبلیغاتی انجام می شود در ابتدای امر کار ساده ای به نظر برسد اما این فرآیند نیاز به تخصص و شناسایی بازار و مشتریان دارد. به منظور موفقیت کالا یا برندی که قصد معرفی آن را دارید حتما از نظرات کارشناسان مربوط به حوزه ی کاری خودتان برای تولید و انتشار محتوا استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر از محتوای مناسبی استفاده کنید مشتریان شما به نوعی حکم تبلیغ کننده برای برند یا کالای شما را پیدا می کنند. در واقع با این کار مشتریان نه تنها شما را به دیگران معرفی می کنند بلکه اطلاعات کاملی از کالای شما را هم برای دیگران بازگو خواهند کرد.

اگر قصد معرفی کالای خود را داشتید جهت انجام تبلیغات بر پایه محتوا طبق استانداردهای جهانی با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید