SEOدیجیتال مارکتینگسئو

تعیین استراتژی های تولید محتوا

نویسنده 7 مارس 2019 بدون دیدگاه

برندها با استفاده از تولید محتوا با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند و به معرفی محصولات و برندسازی می پردازند. در مقاله ی ” تبلیغات بر پایه محتوا “ با تبلیغات محتوایی بیشتر آشنا شدیم. ممکن است زمانی که صحبت از تولید محتوا می شود بسیاری از افراد تولید محتوا را تنها انتشار متن های مرتبط توسط برندها درنظر بگیرند. در صورتی که در مقاله ی ” نقش فیلم در تولید محتوا “ اشاره شد که کارشناسان آژانس تبلیغاتی بر استفاده از عکس و فیلم در فرایند تولید محتوا تاکید دارند.

دیجیتال مارکتینگ

علاوه بر این تولید محتوا در بهبود رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجوگر نیز نقش بسیار مهمی دارد. در مقاله ی ” نقش تولید محتوا در ریته سایت “ در مورد تاثیر محتوای مناسب در بهبود ریته سایت ها صحبت کردیم. همانطور که در مقاله ی ” محتوا یا تبلیغات “ صحبت کردیم امروزه برندها رقابت فشرده ای در تولید محتوا با یکدیگر دارند. از این رو با توجه به فضای رقابتی موجود کارشناسان آژانس تبلیغاتی توصیه می کنند جهت موفقیت در فرایند تولید محتوا یک استراتژی برای سازمان تعریف شود.

در این مقاله تصمیم داریم راهکارهای تعیین استراتژی برای تولید محتوا را بررسی کنیم.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی تعیین استراتژی را لازمه ی موفقیت و پیشرفت در تولید محتوا ذکر می کنند. علیرغم اینکه هر کدام از محتواهای تولید شده موضوع مختلفی دارد ولی تعیین یک استراتژی باعث می شود که این موضوعات مختلف در کنار هم یک هدف واحدی را دنبال کنند. با تعیین استراتژی توسط برند یا آژانس تبلیغاتی، موضوع و زمان انتشار یک پست مشخص می شود. علاوه بر این زمان هایی را برای بررسی محتواهای منتشر شده تعیین می کنید تا از بازخورد مطالب در میان مشتریان مطلع شوید.

تولید محتوا

اهداف را مشخص کنید :

اولین مرحله تعیین استراتژی، مشخص کردن اهداف تولید محتوا است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی اهداف متعددی را برای برندها بیان می کنند. اهداف برند می تواند آموزش استفاده از محصولات یا خدمات برند، افزایش بازدید از وبسایت، برندسازی و یا حتی کسب درآمد از طریق وبلاگ باشد. البته ممکن است یک سازمان دو یا چند هدف را از این اهداف ارائه شده انتخاب کند. پیش از این در مقاله ی ” راهکارهای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی “ در مورد شناسایی و تعیین اهداف صحبت کردیم.

تعیین کلمات کلیدی برای برند :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از مهمترین مراحل تولید محتوا را در انتخاب صحیح کلمات کلیدی می دانند. اگر خواهان موفقیت در تبلیغات محتوایی هستید باید کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خودتان را پیدا کنید. مخاطبانی که در موتورهای جستجوگر کلمات کلیدی برند شما را جستجو می کنند با برند شما آشنا می شوند. کلمات کلیدی مهمترین درگاه ورود مخاطبان هدف به وبسایت شما هستند.

علاوه بر این کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که کلمات کلیدی می توانند ایده های خوبی برای تولید محتوای مناسب به شما بدهند. شناخت مخاطبان هدف به انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک بسیاری می کند. با شناخت کامل از مخاطبان هدف می توانید متوجه شوید که مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند و با شناخت نیازهای مخاطبان محتواهایی متناسب با این نیازها منتشر نمایید.

انواع تولید محتوا

تقسیم بندی مطالب :

به طور کلی بازدیدکنندگان وبسایت به چندین دسته کلی تقسیم می شوند. یک دسته افرادی هستند که هیچگونه شناختی از برند شما ندارند. دسته دیگر افرادی هستند که آشنایی کلی با برند شما دارند ولی تاکنون از محصولات یا خدمات برند استفاده نکرده اند. دسته سوم نیز مشتریان شما هستند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی بر همین اساس محتواها را به چند دسته تقسیم بندی می کنند.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی محتوایی که برای افراد غریبه منتشر می شود را محتوای آگاهی می نامند. در این حالت مخاطبان هیچگونه آشنایی با برند شما ندارند. در محتواهایی که در دسته بندی آگاهی قرار دارند مخاطبان با سلایق گوناگون به وبسایت شما مراجعه می کنند و به همین دلیل محتواهای منتشر شده باید حالت عمومی تری داشته باشد و موضوعات مطرح شده فراتر از محصولات و خدمات سازمان باشد.

یکی دیگر از مدل های محتواهای تبلیغی مدل محتوای محرک است. در محتواهای محرک مخاطبان با محصولات یا خدمات ارائه شده آشنایی دارند. در این حالت کارشناسان آژانس تبلیغاتی پیشنهاد می کنند در ارتباط با محصول موردنظر اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد تا مخاطبان نسبت به خصوصیات محصول آگاهی بیشتری پیدا کنند. در این مقالات به مخاطبان توضیح داده می شود که محصولات یا خدمات سازمان چه مزایایی دارند و چگونه می توانند نیازهای مخاطبان را برطرف نمایند. در مقاله ی ” روش های برندسازی توسط تولید محتوا “ در مورد توضیح دادن درباره ی ویژگی های محصول صحبت کردیم.

محتوای دیگری که کارشناسان آژانس تبلیغاتی در فرایند تولید محتوا توصیه می کنند انتشار محتواهایی برای مشتریان است. در این حالت مخاطبان محصولات یا خدمات سازمان شما را برای خرید انتخاب کرده اند. در این وضعیت معمولا مشتریان به صفحه محصولات یا خدمات وبسایت مراجعه می کنند. برندها باید توجه بسیار خاصی بر روی صفحه معرفی محصولات داشته باشند. مشتریان در آستانه ی خرید محصولات شما هستند و در اینجا باید توضیحات کاملی از محصول به همراه بیان تمامی ویژگی های محصول وجود داشته باشد.

تقویم محتوا

تهیه تقویم زمانی :

با توجه به نکاتی که ارائه شد کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که از یک تقویم زمانی مشخص برای تولید و انتشار محتوا استفاده نمایند. با توجه به انواع محتواهایی که با یکدیگر بررسی کردیم در طول ماه از این محتوا در وبسایت و شبکه های مجازی منتشر کنید. سعی کنید در طول یک ماه از تمامی مدل های ارائه شده استفاده کنید تا با تمامی مخاطبان به طور مداوم در ارتباط باشید.

اگر قصد معرفی محصولات خود را دارید می توانید جهت تولید محتوا با استفاده از مدرن ترین متدهای برندینگ با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید