عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تنظیمات تاثیرگذار دوربین عکاسی بر کیفیت تصاویر

By 27 ژانویه 2021 No Comments

تنظیمات متعددی که در دوربین های عکاسی مدرن تعبیه شده است می تواند نقش بسیار مهمی در کیفیت تصاویر شما داشته باشد. در این مقاله تعدادی از تنظیمات مهم دوربین های عکاسی را بررسی می کنیم. این تنظیمات موجب می شوند که در عکاسی صنعتی به سادگی تصاویر باکیفیتی از سوژه های موردنظر به ثبت برسانید.

تنظیمات دوربین عکاسیحالت فوکوس خودکار :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که اگر دوربین را بر روی حالت فوکوس خودکار قرار می دهید، می توانید از سوژه های ثابت عکس بگیرید.

در این وضعیت، حالت اتوفوکوس تک نقطه ای به خوبی کار خواهد کرد زیرا شما می توانید به راحتی تعیین کنید که از کدام نقطه ی فوکوس در تصویر استفاده شود تا سوژه ی شما در تصویر شارپ تر ظاهر گردد. گاهی از اوقات، سوژه شما در حال حرکت است و دوربین نیاز دارد که توانایی این را داشته باشد که حالت اتوفوکوس را به صورت مکرر تنظیم نماید.

حالت اتوفوکوس پیوسته، گزینه ای است که لازم است در این شرایط برای عکاسی صنعتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا در این وضعیت دوربین پیش بینی می کند که سوژه در لحظات بعدی کجا خواهد بود.

تنظیمات تراز سفیدی :

تنظیم تراز سفیدی پیش فرض دوربین که بر روی حالت خودکار می باشد، در بسیاری از شرایط برای عکاسی صنعتی مناسب است. این وضعیت برای افراد مبتدی مناسب می باشد به خصوص از این لحاظ که می توانید به راحتی تراز سفیدی را بعد از گرفتن عکس ویرایش نمایید.

تراز سفیدیبا این وجود، عدم استفاده از سایر تنظیمات تراز سفیدی برای گرفتن عکس های حرفه ای تر موردنیاز می باشد.

با تنظیم مناسب تراز سفیدی برای هر شرایط عکس برداری، می توانید از این ویژگی برای به دست آوردن رنگ های دقیق تر در عکاسی صنعتی استفاده نمایید.

با انجام دقیق و مناسب تنظیمات تراز سفیدی شما به دوربین کمک می کنید تا قالب رنگ ها را در کادر متوجه شود و بتواند تنظیمات موردنیاز را به گونه ای انجام دهد که رنگ های سفید دقیقاً سفید باشند و به اشتباه با رنگ های دیگر در عکس ظاهر نشوند.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نحوه ایجاد بوکه در تصاویر، راهکارهای عکاسی با فرمت RAW ، نکاتی برای عکاسی از سوژه های متحرک ، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و اصول نگهداری از دوربین عکاسی … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply