عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تکنیک های استفاده از سه پایه در عکاسی صنعتی

به طور کلی سه ‌پايه ‌ها، یکی از مهمترين ابزارها برای عکس برداری از سوژه های مختلف محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم با تکنیک های استفاده بهینه از سه پایه ها در عکاسی صنعتی آشنا بشویم. دانستن این نکات مفید کمک می ‌کند استفاده حرفه ای تری از سه پایه ها در عکاسی داشته باشید.

بر سه پایه فشار نباشد :

بال هد سه پایه به شما امکان می ‌دهد تا دوربین را در زوایای مختلف، کاملا ثابت کنید. برای شروع عکاسی صنعتی از چرخاندن دوربين بر روي بال هد سه‌پايه‌ خودداری کنید. این کار ممکن است موجب شكستن هد سه‌ پايه شما بشود. پس اگر قصد دارید زاویه دوربين خود را بر روي بال هد سه ‌پايه جبجا کنید، ابتدا یکی از پيچ‌ هاي بال هد را شل کنید و مکان دوربین را تغيير دهيد. سپس مجددا پيچ بال هد را سفت كنيد.

ثابت نمودن سه پایه :

اگر به سه ‌پايه‌ دست بزنيد، موجب لرزش دوربین شمت می‌ شود. مخصوصا زمانی که مشغول عکاسی صنعتی با سرعت شاتر پایین هستید. بنابراین بهتر است به جای دست زدن به دوربین، پیش از شروع کار، کیف عکاسی خود را از زیر سه ‌پایه آویزان نمایید. به این ترتیب تصاویر بسيار زيبا و شارپی را ثبت خواهيد كرد. هدف استفاده از سه ‌پايه اين است كه دوربين ثابت نگه داشته شود تا بتوانيد تصاویر شارپ و زيبايي ثبت كنيد. اگر به سه پايه دست بزنيد تثبیت دوربین مختل می شود.

سه پایه عکاسیاطمینان از استحکام وسایل :

از استحكام تمامی پيچ‌‌ و قفل‌ هاي سه‌ پایه‌ خود اطمينان حاصل نمایید. پیش از شروع عکاسی صنعتی توجه کنید که ممكن است بعضی از اوقات لازم شود كه پيچ ‌ها را سفت ‌تر كنيد.

گاهی اوقات پايه‌ هاي سه‌ پايه شل مي‌ شوند و ممكن است هنگام نوردهي‌ هاي طولاني مدت تكان بخورند. حتی در بدترین حالت ممکن است که كل سه‌پايه شما واژگون شود. توجه کنید که حتي اگر بخش كوچكي از سيستم سه‌پايه‌ شما شل باشد، در هنگام نوردهی با سرعت پایین،‌ دوربین عکاسی به آرامی حرکت می کند و عکس‌ ها به درستی ثبت نمی ‌شوند.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: تغییر زوایای دوربین در عکاسی صنعتی ، افزایش مهارت عکاسی با چند تمرین ساده ، چگونه ترکیب بندی مناسبی در عکس ایجاد کنیم ؟، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و آشنایی با فاصله کانونی در لنزهای مختلف … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply