عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تکنیک های ترکیب بندی برای بهبود عکاسی صنعتی

نویسنده 24 مارس 2020 بدون دیدگاه

اگر برای ترکیب بندی عکس های خود در جست و جوی ایده های نو هستید، مطلب امروز برای شماست. هر کسی که کوچک ترین علاقه ای به عکاسی داشته باشد، حتما با قوانین ترکیب بندی عکس، مانند قانون یک سوم، آشنایی دارد. در مقاله ی ” عوامل سه قانون مهم ترکیب بندی برای  عکاسی صنعتی “ با قوانین ترکیب بندی بیشتر آشنا شدیم. البته استفاده کورکورانه از ترکیب بندی می تواند جذابیت در تصاویر را از بین ببرد. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل موثر بر جذابیت تصاویر آشنا شدیم.

تکنیک های عکاسیبا استفاده از تکنیک های خلاقانه می توانید جذابیت تصاویر را به نحوقابل توجهی افزایش بدهید.

در مقاله ی ” تکنیک های مفید در عکاسی صنعتی “ با این تکنیک ها آشنا شدیم. مات شدن تصاویر یکی از عوامل اصلی ازبین رفتن کیفیت تصاویر محسوب می شود.

در مقاله ی ” روش های جلوگیری از مات شدن تصاویر “ با روش های جلوگیری از مات شدن تصاویر آشنا شدیم. در این مقاله با تکنیک های ترکیب بندی در عکاسی آشنا می شویم.

دید جدیدی نسبت به محیط داشته باشید :

 

شما راحت می توانید به این دام بیفتید که تمام عکس های خود را از سطح چشم بگیرید، اما این کار می تواند باعث شود که تمام عکس های شما حس تکراری داشته باشند. گاهی اوقات در عکاسی صنعتی همه ی چیزی که شما برای ایجاد یک ترکیب بندی به مراتب قوی تر لازم دارید، تنها یک موقعیت (پوزیشن) و یا یک دید متفاوت است. اگر دوربین شما یک صفحه نمایش قابل چرخش دارد، می توانید به پایین خم شوید و هنوز هم ببینید چه خبر است، و می توانید از سوژه های سطح پایین را در مقابل یک پس زمینه تار عکس بگیرید، یا زاویه دوربین خود را برای به دست آوردن یک چشم انداز متفاوت به سمت بالا نشانه روید.

شما می توانید به سوژه خود نزدیک شوید و مستقیما از بالا از آن عکس بگیرید. این کار هنگام استفاده از یک لنز واید بسیار کارآمد است و در عکاسی صنعتی استفاده می شود، اما شما می توانید از آن برای ایجاد سیلوئت از سر گل ها یا حتی برای ترکیب بندی های انتزاعی استفاده کنید. به عنوان مثال در عکاسی پرتره، برای ایجاد پرتره های متفاوت، یک نقطه دید پیدا کنید و رو به پایین از سوژه خود که رو به بالا به سمت دوربین نگاه می کند عکس بگیرید.

ترکیب بندی با رنگ :

به طور معمول زمانی که ما تصاویرمان را ترکیب بندی می کنیم، به نحوه قرارگرفتن سوژه های مختلف در کنار هم بر اساس شکل و موقعیت آنها نسبت به یکدیگر نگاه می کنیم. این کار بسیار خوبی است، اما یک روش جایگزین که می تواند به شما کمک کند تا تصاویری خلاقانه ثبت کنید این است که اول در مورد ترکیب بندی از لحاظ رنگ فکر کنید، مخصوصا این نکته که کدام رنگ ها باید برای به دست آوردن خلاقانه ترین ترکیب بندی با هم ترکیب شوند.

با فکر کردن به اینکه کدام رنگ ها به صورت هماهنگ با هم کار می کنند شروع کنید؛ به عنوان مثال، قرمز با سبز هماهنگ است، بنابراین شما می توانید یک گل قرمز تنها را در یک زمینه سبز قرار دهید. رنگ های آبی و نارنجی نیز با هم، هماهنگی خوبی دارند، به این صورت که وقتی یک سوژه نارنجی در برابر یک پس زمینه آبی و روشن قرار گیرد، می تواند برجسته تر به نظر برسد، همچنین رنگ بنفش با سبز و زرد هماهنگی خوبی دارد، چیزی که به یاد داشتن آن هنگام عکاسی از گل ها می تواند به شما کمک شایانی کند.

عکاسی محصولزمانی که شما شروع به فکر کردن به این روش کنید، امکان دارد برای گرفتن تصاویر از زوایای متفاوت یا استفاده از پس زمینه های گوناگون برای سوژه های بی جان وسوسه شوید.

در هر دو صورت، این روش برای دستیابی به تصاویری متفاوت از آنچه که در غیر این صورت به دست خواهید آورد، می تواند بسیار به شما کمک کند.

این دیدگاه شروعی برای داشتن نگاهی موفق در عکاسی صنعتی است.

 

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید