عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تکنیک های فوکوس در عکاسی صنعتی

By 16 نوامبر 2019 No Comments

آشنایی با تکنیک های فوکوس می تواند در جذابیت بیشتر تصاویر بسیار موثر باشد. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل تاثیرگذار بر جذابیت و زیبایی تصاویر آشنا شدیم. آشنایی بیشتر با ویژگی های مختلف دوربین های عکاسی به عکاس کمک می کند که با توجه به ویژگی های فضا از تنظیمات گوناگون جهت خلق تصاویر باکیفیت و زیبا کمک بگیرد. در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با ویژگی های مهم یک دوربین عکاسی آشنا شدیم.

اهمیت رنگعکاس باید شناخت جامعی از پارامترهای مهم و تاثیرگذار در عکاسی داشته باشد و از این پارامترها با توجه به فضای عکاسی بهترین استفاده را داشته باشد.

از پارامترهای مهم می توان به عمق میدان و رنگ ها اشاره کرد که در مقالات ” عمق میدان در عکاسی صنعتی “ و ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ با این پارامترهای مهم بیشتر آشنا شدیم.

در این مقاله به بررسی یکی دیگر از پارامترهای مهم یعنی فوکوس دوربین می پردازیم.

فوکوس دستی :

امروزه معمولا دوربین های عکاسی دارای فوکوس اتوماتیک هستند با این وجود این دوربین ها قابلیت تنظیم دستی فوکوس برای عکاسان نیز دارند. دوربین های عکاسی در بعضی از موارد بر روی سوژه های نزدیک ممکن است فوکوس مناسبی نداشته باشند و به طور متناوب فوکوس بر روی سوژه دور و نزدیک بشود. در این موارد استفاده از فوکوس دستی می تواند مناسب باشد.

فوکوس تک عکاسی :

یکی از فوکوس هایی که در عکاسی صنعتی می تواند استفاده بشود فوکوس تک عکس است. در فوکوس تک عکس دوربین در حالتی قرار می گیرد که در زمان نیمه فشرده شدن شاتر، فوکوس انجام می شود. درا ین حالت فوکوس ثابت باقی می ماند تا عکس توسط عکاس گرفته شود و دکمه ی شاتر رها بشود. اگر عکاس به فوکوس مجدد نیاز داشته باشد باید دوباره شاتر را فشار دهد تا فوکوس دوباره انجام بشود. این تکنیک فوکوس برای سوژه های ثابت می تواند مناسب باشد.

تکنیک های فوکوسدر فرایند عکاسی صنعتی به دو طریق می توانید نقطه ی فوکوس را انتخاب کنید.

حالت اول انتخاب نقطه ی فوکوس به صورت اتوماتیک است که در این حالت نقطه ی فوکوس توسط دوربین انتخاب می شود. حالت دوم انتخاب نقطه ی فوکوس توسط عکاس است.

برای تنظیم دستی، دکمه نقطه ی فوکوس را در دوربین انتخاب کنید. در این حالت با انتخاب کلیدهای جهت نما می توانید نقطه ی فوکوس مناسب را انتخاب کنید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply