رسانه که ترجمه ی فارسی از لغت انگلیسی media می باشد به معنای رساندن است و به کلیه ی وسایلی که انتقال فرهنگ و افکار اشخاص را برعهده داشته باشند رسانه گفته می شود. همچنان که از این تعریف مشخص می شود روزنامه، رادیو، تلویزیون و اینترنت و ابزاری از این دست همگی از زیرمجموعه های رسانه محسوب می شوند. یک  آژانس تبلیغاتی  برای اینکه به بهترین شکل ممکن وظیفه ی تبلیغات و بازاریابی خود را انجام دهد باید با رسانه و نحوه ی استفاده از آن آشنایی کامل داشته باشد.

اولین روزنامه در ایران

تاریخچه ای از رسانه :

تاریخچه ی رسانه به بیش از 400 سال قبل می رسد که در شهر استراسبورگ فرانسه اولین روزنامه های به شکل امروزی منتشر شدند. اولین روزنامه در ایران با نام وقایع اتفاقیه بیش از 180 سال پیش منتشر شد. البته امروزه یک آژانس تبلیغاتی به منظور انجام بازاریابی و تبلیغات کمتر از یک رسانه ی سنتی همانند روزنامه استفاده می کند ولی با این وجود هنوز هم روزنامه یکی از مهم ترین رسانه های موجود در دنیا می باشد

نسل های بعدی رسانه ها :

بعد از روزنامه رادیو وتلویزیون به عنوان رسانه های بعدی به مردم معرفی شدند که امروزه با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی کماکان تلویزیون نقش بسیار مهمی در تبلیغات دارد و هنوز هم یک آژانس تبلیغاتی بر اساس استراتژی بازاریابی و تبلیغ خود ممکن است تشخیص دهد که از تلویزیون برای تبلیغات استفاده کند. با ظهور اینترنت و فراگیر شدن استفاده از آن در دهه 90 میلادی، ارتباطات تغییرات بسیار فراوانی پیدا کرد و رسانه ها وارد عصر جدیدی شدند که به رسانه هایی که بعد از آن به وجود آمدند رسانه های مدرن می گویند که اینترنت مهم ترین آنهاست.

ویژگی های رسانه های مدرن :

زمانی که از رسانه های مدرن صحبت می کنیم منظورمان جدیدترین رسانه های موجود در ارتباطات است. یکی از مهم ترین ویژگیهای این رسانه ها از نظر یک آژانس تبلیغاتی امکانات دیجیتال و قابلیت دسترسی گسترده و آسان برای تمامی افراد می باشد. رسانه های مدرن امتیازات خاصی دارند که باعث متمایز شدن این رسانه ها از رسانه های سنتی می شود.

کنترل داده در رسانه دیجیتال

تجزیه و تحلیل داده ها :

داده های موجود در رسانه های مدرن توسط نرم افزارها و کامپیوترها کنترل می شود. این نرم افزارها توانایی تجزیه و تحلیل بسیار سریع داده ها را دارند. این تجزیه و تحلیل سریع به آژانس تبلیغاتی کمک می کند که نتایج تبلیغات را به سرعت بررسی کند و راهکارهای مناسبی برای بهبود بازدهی بازاریابی ارائه بدهد.

انتشار بسیار سریع:

رسانه های دیجیتالی مدرن با توجه به امکانات تکنولوژی بسیار بالایی که دارند به سرعت زیرساختهای سخت افزاری مورد نیاز برای تکثیر سریع پیام های رسانه ای خود را ایجاد می کنند. یک آژانس تبلیغاتی با استفاده از رسانه های مدرن با سرعت باورنکردنی می تواند یک فایل صوتی که به صورت پادکست آماده شده است را در اینترنت و شبکه های اجتماعی قرار دهد. سرعت بالای انتشار این فایل صوتی با یک رسانه ی سنتی مانند رادیو اصلا قابل مقایسه نیست.

دیجیتال مارکتینگ و حفظ محیط زیست

کمک به حفظ محیط زیست :

امروزه تبلیغات اینترنتی به قسمت اصلی فعالیت هر آژانس تبلیغاتی تبدیل شده است. این روزها تبلیغات اینترنتی باعث کمرنگ شدن تبلیغات کاغذی شده است و شاید در سالیان آتی دیگر همانند امروز شاهد تبلیغات کاغذی نباشیم. این تبلیغات کاغذی علاوه براینکه باعث مصرف بی رویه کاغذ می شود و با قطع درختان برای تهیه ی کاغذ به محیط زیست آسیب وارد می کند به زیبایی شهر هم لطمه می زند. با استفاده از تبلیغات اینترنتی به عنوان زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ می توانیم با حذف کاغذ به حفظ محیط زیست کمک کنیم. پیش از این در مقاله ی ” دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ “ با این مارکتینگ آشنا شدیم و به دلایلی که یک آژانس تبلیغاتی از دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی استفاده می کند اشاره کردیم.

قیمت مناسب تبلیغات :

علاوه بر حفظ محیط زیست که شاید مفیدترین فایده ی استفاده از تبلیغات اینترنتی باشد این نوع تبلیغ مزایای دیگری نیز دارد. تبلیغات اینترنتی محدودیت زمانی و مکانی ندارند و در هرساعت از شبانه روز و در اقصی نقاط جهان این تبلیغات می تواند انجام شود. با این روش آگهی شما در طول شبانه روز قابل دسترسی برای تمامی کاربران در سرتاسر دنیا می باشد. مورد دیگر تعرفه مناسب تبلیغات اینترنتی با توجه به مبالغ نجومی تبلیغ در تلویزیون یا بیلدبرد شهری است که تبلیغات اینترنتی بسیار ارزان تر از تبلیغات ذکر شده می باشد. مزایای تبلیغات اینترنتی می تواند یک آژانس تبلیغاتی را متقاعد کند تا از این نوع تبلیغ برای بازاریابی استفاده کند.

موبایل های هوشمند

موبایل های هوشمند :

موبایل های هوشمند شاید مهم ترین رسانه ی مدرن در این روز ها باشند. با پیشرفتهای فراوان موبایل ها در سالهای اخیر و اضافه شدن امکانات بسیار به گوشی های موبایل، انجام تبلیغات و بازاریابی با استفاده از صنعت موبایل برای یک آژانس تبلیغاتی نقش بسیار مهمی دارد. هم اکنون بیش از نیمی از زمانی که افراد به رسانه های دیجیتال اختصاص می دهند در گوشی های موبایل سپری می شود و این زمان پیوسته در حال افزایش می باشد.

تبلیغات موبایلی

بهترین کانال ارتباطی :

همانطور که از نام تبلیغات موبایلی مشخص است این مدل تبلیغ، زیرمجموعه ای از تبلیغات دیجیتال است که در آن تبلیغ در صفحه نمایش گوشی موبایل نمایش داده می شود. مهم ترین مزیتی که تبلیغات موبایلی دارد و همین مزیت باعث افزایش چشمگیر تبلیغ از طریق گوشی موبایل شده است شخصی بودن این وسیله می باشد. موبایل ها دقیق ترین کانال ارتباطی بین یک آژانس تبلیغاتی و مخاطبین خاص می باشند و با انتخاب صحیح مخاطب می توان در زمینه ی بازاریابی و فروش محصول به موفقیت دست پیدا کرد. تبلیغات موبایلی می تواند از نوع پیامی، صوتی و یا تصویری باشد.

اگر قصد دارید در رسانه های مدرن تبلیغات کنید جهت استفاده از جدیدترین متدهای بازاریابی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید