عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه نکته مفید برای بهبود کیفیت تصاویر در عکاسی صنعتی

نویسنده 29 آوریل 2020 بدون دیدگاه

در تمامی شاخه های عکاسی تبلیغاتی اگر تصویر مناسبی از محصولات به مخاطبان ارائه نشود در جذب مخاطب توفیقی حاصل نخواهد شد. در مقاله ی ” ویژگی عکس خوب “ با ویژگی های یک تصویر مناسب آشنا شدیم. برای بهبود کیفیت تصاویر می توان از تکنیک های متنوعی استفاده کرد. در مقاله ی ” تکنیک های مفید در عکاسی صنعتی “ با این تکنیک های مفید آشنا شدیم.

عمق میدانیکی از تکنیک های پرکاربرد که در جذابیت عکس ها تاثیر بسزایی دارد تکنیک ترکیب بندی است. در مقاله ی ” تکنیک های ترکیب بندی برای بهبود عکاسی صنعتی “ با تکنیک های مختلف ترکیب بندی آشنا شدیم.

استفاده هنرمندانه از عمق میدان نیز تاثیر فوق العاده ای بر روی جذابیت تصاویر خواهد داشت. در مقاله ی ” استفاده خلاقانه از عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با این روش های خلاقانه آشنا شدیم.

در این مقاله به بررسی نکاتی جهت بهبود کیفیت تصاویر می پردازیم.

همه‌چیز به نورپردازی بستگی دارد :

نورپردازی مناسب می‌تواند کیفیت عکاسی صنعتی شما را دوچندان بهبود بخشد. با تعیین موقعیت و کیفیت نور‌ها در فضا می‌توان به نورپردازی موردنظر رسید و فضای جذابی برای عکس برداری فراهم ساخت. بهره برداری از فیلتر پولاریزه و یک رفلکتور کوچک می‌تواند بسیار پر فایده باشد. از طرف دیگر باید یک نورسنج نیز در دست داشت. جهت تنظیم وایت‌بالانس و نوردهی دقیق، به همراه داشتن یک کارت خاکستری و کالرچکر نیز پیشنهاد می‌شود. در عکس برداری باید به نوع کالا نیز توجه داشت. معمولاً در نورپردازی با استناد به نوع کالا دیاگرام‌های مخصوصی تعریف می‌شود که تعداد و موقعیت نور‌ها را تعیین می کند. با استفاده از این دیاگرام‌ها می‌توان به نتیجه قابل قبولی رسید.

در عکاسی تبلیغاتی باید توجه داشت که لوگوی کارخانه واضح به ثبت برسد، به علاوه فرم کالا به خوبی نشان داده شود. از طرف دیگر باید توجه داشت که نورپردازی مهم ترین نقش را در فضاسازی دارد. به همین خاطر به گونه ای باید به کالا نور تابانده شود که حالت احساسی متناسبی را تداعی کند. برای مثال در عکاسی از مواد غذایی معمولاً از نور‌های بسیار نرم استفاده می‌شود تا تصویر یکنواخت روشن شود و یا در عکاسی از جواهرات استفاده از یک نور تیز و نقطه‌ای می تواند در درخشش نگین‌ها مؤثر باشد.

از نور طبیعی غافل نشوید :

بهره برداری از نور طبیعی روز اگر چه تا حدودی از محیط رسمی عکاسی صنعتی به دور است، اما نتیجه بطور کلی مثبت خواهد بود. در عکس برداری از خط تولید کارخانه یا فضاهای صنعتی که نورگیر مناسبی وجود دارد می توانید از نور طبیعی استفاده کنید. به علاوه استفاده از این نور برای عکاسی از فضاهای داخلی مانند دکوراسیون داخلی و تصویر‌های تبلیغاتی کمپانی‌های معماری بهترین گزینه است. در مقاله ی ” استفاده از نور طبیعی برای عکاسی محصول “ با نحوه ی استفاده از نور طبیعی در عکاسی بیشتر آشنا شدیم.

 ابزارهای خوب، برگ برنده :

بعنوان آخرین نکته باید یادآوری کنیم که در عکاسی صنعتی بر خلاف دیگر ژانر‌های عکاسی، به همراه داشتن یک سری ابزارهای کلی ضروری مورد نیاز است. لنز ماکرو اولین چیزی است که هر عکاس بهتر است با خود همراه داشته باشد. چرا که معمولاً باید عکاسی در فواصلی  نزدیک نسبت به سوژه انجام شود و به‌همراه نداشتن لنز ماکرو کمی مشکل ساز می‌شود. استفاده از فیلتر پولاریزه نیز بازتاب‌های ناخواسته از سطح کالا را تا حدودی از بین می برد. از طرف دیگر با استناد به اینکه معمولاً در نورپردازی صنعتی، نور ملایم و نرم بیشتر به کار می‌آید باید سافت‌باکس را نیز در ابزارهای خود مد نظر داشت.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید