دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

عناصر کلیدی در دیجیتال مارکتینگ

By 21 دسامبر 2019 No Comments

در مقاله ی ” دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ “ با دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در کسب و کارها آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که به منظور برندسازی بر روی بازاریابی دیجیتالی تمرکز داشته باشند. در مقاله ی ” راهکارهای دیجیتال مارکتینگ برای برندسازی “ با روش های برندسازی با استفاده از دیجیتال مارکتینگ آشنا شدیم.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی برای پیاده سازی یک بازاریابی دیجیتالی موفق مهارت های گوناگونی را لازم می دانند. در مقاله ی ” مهارت های موردنیاز برای دیجیتال مارکتینگ “ به بررسی مهارت های لازم برای بازاریابی دیجیتالی پرداختیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از حوزه های مهم برای دیجیتال مارکتینگ را استارتاپ ها می دانند. در مقاله ی ” تاثیر دیجیتال مارکتینگ در موفقیت استارتاپ “ با تاثیر بازاریابی دیجیتالی در موفقیت استارتاپ ها آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی عناصر کلیدی در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که دیجیتال مارکتینگ دارای چهار عنصر اصلی می باشد. این چهار عنصر اصلی شامل مشارکت، محتوا، گفتگو و مشتریان هستند. در ادامه با این عناصر اصلی در دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا می شویم.

مشارکت :

مشارکت اهمیت بسیار زیادی در دیجیتال مارکتینگ دارد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی لازمه ی موفقیت دیجیتال مارکتینگ را در مشارکت مفید تمامی افراد بازاریابی می دانند. مشارکت مفید موجب طراحی و پیاده سازی طرح ها و راه حل های خلاقانه برای بازاریابی دیجیتالی می شود. سیستم های مشارکتی باید براساس احترام و اعتماد متقابل پیاده سازی بشوند.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که سیستم های مشارکتی در دیجیتال مارکتینگ به طور سنتی و سلسله مراتب از بالا به پائین موثر نخواهد بود. اگر سیستم مشارکتی براساس اصول مشخص ایجاد شده باشد مشارکت از راه دور و با استفاده از رسانه های اجتماعی نیز امکان پذیر خواهد بود. در این سیستم باید فضایی برای طراحی، آزمایش در کنار تجزیه و تحلیل مدل های بازاریابی وجود داشته باشد.

تولید محتوامحتوا :

بدون محتوای جذاب و باکیفیت طراحی و پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ موفق تقریبا غیرممکن خواهد بود.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که برای تولید محتوای مناسب و جذاب مطالعات فراوانی در حوزه ی موردنظر داشته باشند. تلاش کنید همیشه در حوزه ی کار خود به روز باشید و از جدیدترین اطلاعات آگاهی داشته باشید.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که برای تولید محتوای مناسب شنونده های خوبی باشند. در فرایند تولید محتوا باید در ابتدا نیازهای مخاطبان را به خوبی تشخیص بدهید. با شنیدن صحبت های مخاطبان هدف با نیازها و ویژگی های شخصیتی آنها بیشتر آشنا می شوید. سپس با تشخیص صحیح نیازهای مخاطبان هدف با تولید محتوای مناسب و مرتبط، نیازهای مخاطبان هدف را برطرف نمایید.

برای پیدا کردن ایده ها و طرح های خلاقانه برای تولید محتوا، به مطالعه ی محتواهای مشابه بپردازید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که تجزیه و تحلیل محتواهای رقبا می تواند به تولید محتوای مناسب توسط برند کمک کند. در هنگام تجزیه و تحلیل محتواهای رقبا خودتان را به جای مشتریان تصور کنید. از دید مشتریان به محتواها نگاه کنید و به این موضوع فکر کنید که اگر شما به جای مشتریان بودید نقاط قوت و ضعف محتوای موردنظر را چگونه ارزیابی می کردید. با شناخت این نقاط قوت و ضعف شروع به تولید محتوای مناسب کنید.

تبلیغات صحیحگفتگو :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی گفتگوی صحیح با مخاطبان را لازمه ی موفقیت در تمامی شاخه های بازاریابی می دانند. یک برند بدون گفتگوی مناسب و اصولی قادر به جذب مخاطبان نخواهد بود.

همانطور که در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ اشاره کردیم امروزه فرایند تبلیغات و بازاریابی مشتری محور است و تمامی فعالیت های برند نیز باید در همین راستا باشد.

در هنگام گفتگو با مشتریان ارزش محصولات و خدمات خود را به مشتریان منتقل کنید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآوری می کنند که در هنگام اعلام نارضایتی، حق با مشتری می باشد. همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که پیدا کردن علت نارضایتی مشتریان یک نکته ی کلیدی برای پیشرفت سریع برند محسوب می شود.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارها یادآور می شوند که برند هرگز نباید به جای مشتریان برای خرید محصولات تصمیم بگیرد. محصولات و خدمات خود را به مشتریان به طور کامل معرفی کنید و اجازه بدهید مشتریان در میان گزینه های موجود محصول موردنظر خود را انتخاب نمایند. همیشه توجه داشته باشید که مهم ترین نشانه ی مشتری مداری افزایش کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده است.

بهبود مداوم کیفیت خدمات و محصولات موجب جذب مشتریان وفادار به برند نیز خواهد شد. در مقاله ی ” چگونه مشتریان به برند وفادار می شوند ؟ “ به بررسی نکاتی مهم جهت جذب مشتریان وفادار به برند پرداختیم. مشتریان زمانی که به برند وفادار می شوند به خرید محصولات و خدمات جدید نیز رغبت نشان می دهند. علاوه بر این با معرفی برند شما به دوستان و آشنایان در نقش یک تبلیغ کننده موثر نیز ظاهر می شوند.

دیجیتال مارکتینگمشتریان :

آخرین عنصر کلیدی در دیجیتال مارکتینگ که بررسی می کنیم مشتریان هست. همانطور که پیشتر اشاره کردیم مشتریان در تمامی مراحل بازاریابی و تبلیغات نقش بسیار مهمی دارند. امروزه دنیای تبلیغات تنها ساخت و نمایش تیزرهای مختلفی نیست. با توجه به فضای رقابتی شدیدی که در فضای دیجیتال وجود دارد، جذب مشتری در دیجیتال مارکتینگ هدف نهایی تبلیغات دیجیتالی محسوب می شود. یک برند علاوه بر ساخت محصولات باکیفیت نیاز به معرفی مناسب محصولات خود برای جذب مشتری دارد.

 

جهت انجام تبلیغات و مارکتینگ بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply