عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

مشکلات رایج تنظیم نور در عکاسی محصول

نویسنده ۲ مرداد ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

بعضی از اوقات ممکن است تصویری که از محصولات گرفته می شود روشن تر یا تاریک تر از حالت معمول ثبت شده باشد. معمولا در این حالت نوردهی تصویر به صورت مناسبی صورت نگرفته است. نورپردازی یکی از مهم ترین فاکتورهای جذابیت تصاویر به شمار می رود که در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ به بررسی نورپردازی در عکس برداری از محصولات پرداختیم.

نوردهی محصولات

اگر قصد عکاسی تبلیغاتی با نور زیاد را دارید در مقاله ی ” عکاسی محصول با نور زیاد “ در مورد نحوه ی عکس برداری از محصولات با استفاده از منبع نور قدرتمند صحبت کردیم. در کنار تصاویر تاریک یا روشن از محصولات یکی دیگر از ایرادی که در عکس برداری محصولات ممکن است مشاهده بشود تصاویر مات و تار از محصولات است. در مقاله ی ” اشتباهات رایج در عکاسی محصول “ در مورد تصاویر مات صحبت کردیم. در این مقاله در مورد مشکلات رایجی که بر اثر نوردهی نامناسب ایجاد می شود و نحوه ی برطرف کردن این مشکلات صحبت می کنیم.

خاکستری شدن رنگ های سیاه و سفید :

سیستم نوردهی در دوربین های دیجیتال به طور استاندارد روشنایی تصاویر را به طور معمول تنظیم می کند. ممکن است مناطقی در تصویر خیلی روشن یا تاریک باشند ولی سیستم نوردهی دوربین ها یک میانگین نور در بین این نواحی تنظیم می کند. به همین دلیل اگر کل کادر تصویر بسیار روشن باشد، دوربین به طور اتومات میزان نور تصویر را کم می کند تا نور معمولی در تصویر وجود داشته باشد.

در عکاسی محصول زمانی که کادر بسیار روشن باشد همین سیستم کاهش نور باعث می شود که اجسام سفید در تصویر به رنگ خاکستری نمایش داده بشوند. برای رفع این ایراد از امکانات جبران نوردهی دوربین استفاده کنید و میزان نوردهی دوربین را از مقدار پیش فرض افزایش بدهید. همچنین اگر کادر بسیار تاریک باشد سیستم تنظیم نور دوربین باعث می شود رنگ های سیاه به شکل خاکستری نمایش داده بشوند. در این حالت میزان جبران نوردهی را در دوربین کم کنید تا مشکل برطرف بشود.

تنظیم نور

تاریک شدن محصولات زمانی که نور از پشت تابیده می شود :

زمانی که به سوژه از پشت نور تابیده می شود، سوژه در تصویر تاریک دیده می شود. تاریک شدن سوژه در زمانی که از منبع نور طبیعی استفاده می شود بیشتر مشخص است. در مقاله ی ” استفاده از نور طبیعی برای عکاسی محصول “ در مورد منبع نور طبیعی صحبت کردیم.

در عکاسی محصول به منظور جلوگیری از این مشکل حالت نور سنجی را در حالت تمرکز در میانه یا در حالت نورسنجی نقطه ای قرار دهید. در حالت تمرکز بر میانه، نورسنجی در مرکز تصویر اولویت دارد و در حالت نورسنجی نقطه ای هر نقطه از تصویر به صورت جداگانه نورسنجی می شود.

 

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید