عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نحوه عکاسی از محصولات فلزی یا براق

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]حرفه عکس برداری از محصولات با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولاتی که وجود دارد دامنه ی  بسیار وسیع و گسترده ای دارد. با توجه به نوع محصولی که قرار است از آن عکس های تبلیغاتی منتشر شود فضای طراحی و عکاسی متفاوت است. نحوه عکس برداری تبلیغاتی از یک کالای بزرگ و حجیم با یک کالای کوچک و ظریف تفاوت های بسیار زیادی دارد. در مقالات ” عکاسی محصول بزرگ “ و ” عکاسی محصول کوچک “ با راهکارهای عکس برداری از محصولاتی با ابعاد بزرگ و کوچک آشنا شدیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
ابعاد محصولات
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]در فرایند عکاسی محصول با محصولات تبلیغاتی گوناگونی سر و کار داریم که هرکدام از این محصولات با توجه به نوع کالا و شرایط استفاده از کالا ویژگی های خاصی دارند که در هنگام عکس برداری باید به آنها توجه داشت.

در مقاله ی ” نکاتی برای عکاسی از محصولات غذایی “ با نکاتی جهت عکس برداری از موادغذایی آشنا شدیم. انتقال طعم محصولات در این مدل عکاسی تبلیغاتی اهمیت فراوانی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]همانطور که در مقاله ی ” نقش عکس تبلیغاتی در صنعت پوشاک “ اشاره کردیم حتی در عکاسی تبلیغاتی از لباس ها, نوع لباس ها در طراحی فضا و نورپردازی کالا اهمیت فراوانی دارد و فضای عکاسی یک لباس رسمی با یک لباس ورزشی متفاوت است. در این مقاله تصمیم داریم نحوه عکس برداری از محصولات فلزی یا براق را بررسی کنیم.

نورپردازی محصولات :

همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم نورپردازی در فرایند عکاسی محصول اهمیت فروانی دارد. در مورد محصولاتی که براق هستند در نورپردازی باید دقت بسیاری داشته باشید. این محصولات نور را بازتاب می دهند بنابراین نور نباید به طور مستقیم به کالا تابیده بشود.

علت بسیاری از بازتاب های نامناسبی که در عکاسی محصول براق ایجاد می شود استفاده مستقیم از نور در عکس برداری است. در این شرایط بهتر است از سافت باکس استفاده کنید. به دلیل انعکاس بالای نور توسط محصولات منبع نور را جابجا کنید تا بتوانید انعکاس نور را در محصولات به خوبی تنظیم کنید. بهتر است منبع نور زاویه بسیار کوچک یا بسیار بزرگ با محصولات نداشته باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]

محصولات براق
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

زاویه مناسب دوربین :

به طور کلی در فرایند عکاسی محصول تلاش می شود که عکس ها از زوایه ای گرفته شود که باعث جذابیت در ذهن مشتریان بشود.

ولی در محصولات براق کنترل انعکاس نور اهمیت فراوانی دارد. در این حالت عکاس و دوربین باید حتما در تاریکی قرار داشته باشند.

معمولا در این مواقع بهترین زاویه دوربین، نقطه مقابل منبع نور شما است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply