عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نحوه ی آشکارسازی جزئیات سایه ها در عکس هایی با کنتراست بالا

همیشه برای گرفتن عکس هایی که کنتراست بالایی دارند، جزئیات کم در سایه ها می تواند مشکلی اساسی باشد، به خصوص اگر سوژه شما دارای پس زمینه ای روشن باشد و یا قصد عکس برداری در فضای پرنور را داشته باشید. در مقاله ی ” عکاسی محصول با نور زیاد “ در مورد عکس برداری در فضای پرنور صحبت کردیم. یکی از روش های حل مشکل جزئیات سایه ها ، تکنیک براکت گذاری نوردهی است که به واسطه آن می توانید تعدادی عکس با نوردهی های متفاوت بگیرید و به وسیله ی نرم افزار فتوشاپ آن ها را با هم ترکیب کنید، اما اگر سوژه شما متحرک باشد این روش به کار نخواهد آمد.

نوردهی طولانی مدتدر مقاله ی ” مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی “ در مورد مشکلات نوردهی صحبت کردیم.

تعدادی از عکاسان ممکن است برحسب فضا و شرایط موجود نوردهی طولانی مدت را مدنظر داشته باشند. در مقاله ی ” نوردهی طولانی مدت در عکاسی صنعتی “ با نوردهی طولانی مدت آشنا شدیم.

در ادامه این مطلب، چند راه حل کارآمد برای آشکار کردن جزئیات سایه ها در عکس هایی با کنتراست بالا با شما در میان خواهیم گذاشت که در عکاسی صنعتی می توانند به شما کمک شایانی کنند.

اضافه کردن جزئیات به سایه های عکس :

توجه به جزئیات در عکاسی از اهمیت فراوانی برخوردار است. همانطور که در مقاله ی ” سه روش ساده برای عکاسی حرفه ای “ صحبت کردیم یکی از معیارهای حرفه ای بودن تصاویر نمایش جزئیات سوژه به مخاطب می باشد. خوشبختانه روش های زیادی برای حل مشکل جزئیات در سایه ها وجود دارد. در اینجا ما به تعدادی از بهترین روش ها برای اندکی روشن تر کردن سایه ها و آشکار ساختن جزئیات پنهان شده که کارایی بسیار مناسبی در عکاسی صنعتی دارند اشاره خواهیم کرد.

رفلکتور عکساز رفلکتور برای اضافه کردن جزئیات به سایه های عکس استفاده کنید :

رفلکتور یکی از پرکاربرد ترین وسایل در عکاسی صنعتی است زیرا بازتاب دادن نور توسط رفلکتور به آشکار شدن جزئیات نواحی تاریک کمک خواهد کرد و کنتراست عکس را پایین می آورد. برای استفاده از رفلکتور باید رفلکتور را به سمت منبع نور گرفته و آن را طوری قرار دهید که نور را به سمت سوژه شما بازتاب کند.

از فلاش برای اضافه کردن جزئیات به سایه های عکس استفاده کنید

فلاش های پاپ آپ یا فلاش اکسترنال می توانند برای روشن کردن جزئیات در هنگام استفاده از مُد عکاسی نیمه اتوماتیک یا دستی بسیار مفید باشند. امادر هنگام عکاسی صنعتی به این توجه کنید که ممکن است که اگر سوژه بیش از حد روشن شود، شاید مجبور شوید از جبران نوردهی فلاش جهت کاهش نور فلاش استفاده کنید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply