عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نقش عکاسی محصول در موفقیت فروشگاه های اینترنتی

نویسنده ۹ فروردین ۱۳۹۸ بدون دیدگاه

از زمانی که رسانه های سنتی همانند روزنامه و تلویزیون به جوامع معرفی شد برندها شروع به استفاده از این رسانه ها برای تبلیغات و بازاریابی کردند. در این میان تهیه تصاویر زیبا از محصولات برای جذب مخاطب اهمیت بسیاری پیدا کرد. در مقاله ی ” آیا لازمه عکس خوب داشته باشیم ؟ “ درباره ی اهمیت تصاویر تبلیغاتی زیبا صحبت کردیم و در مقاله ی ” ویژگی عکس خوب “ با ویژگی های یک عکس تبلیغاتی خوب آشنا شدیم.

ابعاد محصول

باید توجه داشته باشیم که ویژگی های یک تصویر تبلیغاتی خوب با توجه به نوع کالایی که قصد نمایش آن را برای تبلیغات داریم متفاوت است. به عنوان مثال معیارهای زیبایی یک تصویر که ابعاد بزرگی دارد با یک تصویر کوچک تفاوت فاحشی دارد. در مقالات ” عکاسی محصول کوچک “ و ” عکاسی محصول بزرگ “ در مورد عکس برداری از محصولاتی با ابعاد کوچک و بزرگ صحبت کردیم. در این مقاله نقش مهم عکاسی از محصولات را در فروشگاه های اینترنتی بررسی می کنیم.

عکس ها تاثیر باورنکردنی بر مشتری دارند :

در فرایند عکاسی محصول همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که تاثیر عکس های تبلیغاتی زیبا بر مخاطبین باورنکردنی است. به هر میزانی که محصولات در فروشگاه اینترنتی بهتر نمایش داده بشوند فروش محصولات افزایش خواهد یافت. متاسفانه هنوز هم سایت های بسیاری هستند که عکس های متعددی از محصول در وبسایت خود قرار نمی دهند.

قرار دادن تنها یک تصویر از محصول آن هم با کیفیت و نورپردازی نامناسب باعث نارضایتی مخاطبان خواهد شد. در فرایند عکاسی محصول عکس های متعدد و با کیفیت از محصول در زوایا و نورپردازی های مختلف در فروشگاه اینترنتی منتشر کنید تا مخاطبان کاملا با نوع محصولات و ویژگی های آن آشنایی پیدا کنند.

عکاسی تبلیغاتی

فروشگاه اینترنتی در واقع عکس محصولات را می فروشد :

جمله بالا بیانگر اهمیت نمایش تصاویر زیبا و جذاب از محصولات در فروشگاه های اینترنتی است. در هنگام عکس برداری از محصولات همیشه به این نکته توجه داشته باشید که شما در واقع دارید تصویر محصولات را به مخاطبان می فروشید. مشتریان اینترنتی امکان مشاهده و لمس کردن محصولات را ندارند.

بنابراین انتخاب یک کالا توسط مشتریان در واقع با انتخاب تصویر کالای موردنظر صورت می گیرد. برای افزایش فروش، تهیه عکس های جذاب از محصولات را فراموش نکنید. در مقاله ی ” چگونه عکاسی محصول باعث افزایش فروش می شود “ در مورد نقش تصاویر جذاب در افزایش فروش برندها صحبت کردیم.

 

رعایت نظم در تصاویر تبلیغاتی :

زمانی که یک فروشگاه اینترنتی را طراحی و پیاده سازی می کنید تمامی واحدهای وبسایت باید یکپارچه و منظم باشد. در فرایند عکاسی محصول نیز باید این نظم و یکپارچگی وجود داشته باشد. به عنوان مثال زمانی که عکس های مختلفی از محصولات را به مخاطبان نمایش می دهید پس زمینه های تصاویر باید یکسان یا مشابه با یکدیگر باشد. استفاده از زمینه های مختلف در تصاویر نظم و ترتیب تصاویر را برهم می زند و ممکن است باعث خستگی مخاطبان بشود. در مقاله ی ” اصول موفقیت در عکاسی محصول “ در مورد پس زمینه تصاویر بیشتر صحبت کردیم.

ویژگی محصولات

از دید مشتری به محصولات نگاه کنید :

هنگامی که مشغول عکس برداری از محصولات هستید به نیازها و سلایق مشتریان توجه کنید. در حین فرایند عکاسی محصول توجه کنید که کدام ویژگی محصول برای مشتریان اهمیت بیشتری دارد. به این فکر کنید که مشتریان در هنگام انتخاب محصولات به دانستن چه ویژگی هایی از محصولات نیاز دارند. با نمایش این ویژگی ها به مشتریان جهت انتخاب ساده تر محصولات کمک می کنید و این احساس در مشتریان تقویت می شود که فروشگاه اینترنتی شما تلاش فروانی در یاری رساندن به مشتریان دارد.

چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید