گوگل مهمترین موتور جستجوگر در فضای اینترنت و یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای جهان می باشد که در سال های  اخیر در زمینه ی تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ساختارهای مدرنی را معرفی کرده است که در ادامه با آنها آشنا می شویم. همانطور که در مقاله ی ” دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ “ اشاره کردیم با ظهور عصر دیجیتال دنیای تبلیغات پیشرفت های فراوانی پیدا کرد و امروزه هر آژانس تبلیغاتی از دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی استفاده می کند.

در مقاله ی ” تبلیغات مدرن “ با ویژگی های این مدل تبلیغات آشنا شدیم و اشاره کردیم که  با ظهور ” رسانه های مدرن “ در فرآیند بازاریابی تغییرات گسترده ای صورت گرفت و این روزها کمتر آژانس تبلیغاتی را می توان پیدا کرد که از این رسانه های نوین در مارکتینگ استفاده نکند.

دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در ” برندهای بزرگ چگونه تبلیغ می کنند ” صحبت کردیم سازمان های بزرگ علاوه بر توجه به کیفیت بالای محصولاتی که تولید می کنند بر روی تبلیغات و بازاریابی نیز سرمایه گذاری بسیاری انجام می دهند.

با ظهور اینترنت و فراگیر شدن آن در سرتاسر دنیا با توجه به مخاطبان بسیار زیادی که در فضای اینترنت وجود دارد یک آژانس تبلیغاتی در مارکتینگ اینترنتی حضور فعالی دارد.

تبلیغات در گوگل یکی از پربازده ترین تبلیغ های دیجیتالی می باشد و به دلیل شهرت فراوان گوگل بسیاری از برندهای بزرگ دنیا از گوگل برای تبلیغات محصولاتشان استفاده می کنند. تبلیغات در گوگل شامل دو دسته ی کلی می باشد. دسته ی اول سئو است که براساس بهینه سازی سایت و قرار گرفتن سایت در صفحات اول جستجوی گوگل است. روش دوم گوگل ادوردز است که در ازای پرداخت هزینه به شرکت گوگل وبسایت مورد نظر در صفحات اولیه ی جستجو قرار می گیرد. هر کدام از این دسته ها مزایای مخصوص به خود را دارند و هر آژانس تبلیغاتی بر اساس شرایط می تواند روش مارکتینگ خود را در گوگل از بین این دو دسته انتخاب کند. در ادامه با این دو دسته تبلیغات گوگل بیشتر آشنا می شویم.

ادوردز

گوگل ادوردز :

گوگل ادوردز یک ابزار تبلیغی از طرف شرکت گوگل است . اگر یک آژانس تبلیغاتی یا یک شرکت در نظر داشته باشد از این ابزار تبلیغی استفاده کند می تواند جایگاه های تبلیغاتی متنوعی که در این پلتفرم وجود دارد را خریداری کند. این جایگاه های تبلیغاتی بسیار متنوع هستند و شامل صفحات جستجوی گوگل، جی میل و هزاران وبسایتی که تبلیغات ادوردز را نمایش می دهند است.

به صورت کلی هر آژانس تبلیغاتی یا شرکتی می تواند هزینه ی تبلیغات را به دو شکل پرداخت کند. حالت اول زمانی است که مخاطب بر روی آگهی تبلیغی شما کلیک می کند و حالت دوم زمانی است که مخاطب آگهی تبلیغاتی شما را مشاهده می کند.

 

سئو چیست ؟

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. در این حالت یک آژانس تبلیغاتی با استفاده از اصول مدنظر موتورهای جستجوگر سایت موردنظر را در صفحات نخست جستجو قرار می دهد. سئو راه و روش های مختلفی دارد ولی به طور کلی سایتی که محتوای مناسب و به روز، تجربه ی کاری زیبا و سرعت مناسب داشته باشد در فرآیند سئو موفق خواهد بود.

سئو ادوردز

مقایسه ی سئو با ادوردز :

همانطور که اشاره کردیم سئو و ادوردز هرکدام مزایای مخصوص به خود را دارند که هر آژانس تبلیغاتی بسته به شرایط از هرکدام می تواند استفاده کند. تبلیغ ادوردز مختص گوگل و تعدادی از وبسایت ها است که با گوگل تبلیغات دارند ولی سئو برای تمام موتورهای جستجوگر است. هزینه ی راه اندازی سئو کمتر است ولی مدت زمان به نتیجه رسیدن در سئو طولانی تر از ادوردز است.

در صورتی که قصد انجام تبلیغات از طریق گوگل را دارید می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید