عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نکاتی برای پیشگیری از ویرایش نامناسب عکس ها

لازمه ی داشتن یک عکس خوب انجام ویرایش های مناسب بر روی عناصر مختلف موجود در تصویر است. در مقاله ی ” اصول موفقیت در عکاسی محصول “ در مورد اهمیت ویرایش تصاویر صحبت کردیم. البته با استفاده از تکنیک های ترکیب بندی می توانید تا حد زیادی نیاز به ویرایش تصاویر را کاهش دهید. در مقاله ی ” تکنیک های ترکیب بندی برای بهبود عکاسی صنعتی “ با تکنیک های متنوع ترکیب بندی آشنا شدیم.

استفاده صحیح و مناسب از عمق میدان نیز می تواند در کاهش میزان ویرایش عکس ها موثر باشد. در مقاله ی ” استفاده خلاقانه از عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با نحوه ی استفاده صحیح از عمق میدان آشنا شدیم. انجام ویرایش های نامناسب نه تنها کمکی به جذابیت تصاویر نمی کند حتی ممکن است منجر به افت کیفیت عکس های گرفته شده نیز می شود. در این مقاله نکاتی را در مورد ویرایش صحیح عکس ها بررسی می کنیم.

لایه های تنظیماتیاستفاده از لایه های تنظیماتی Adjustment Layer :

از لایه های تنظیماتی  Adjustment Layer فتوشاپ استفاده کنید. بسیاری از عکاسان از این ابزار مفید در عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی برای ادیت غیر مخرب یا غیر قابل بازگشت سود می برند. لایه های تنظیماتی از آسیب رسیدن به داده ها در لایه ها پیشگیری می کنند. همچنین با استفاده از تنظیمات ماسک کردن، شفافیت و مُد ترکیبی موجب جذابیت بیشتر تصاویر می شوند.

 

استفاده از ماسک به جای پاک کن :

ماسک ها یکی از بهترین ابزارها در فتوشاپ برای تمامی شاخه های عکاسی از جمله عکاسی صنعتی هستند. ماسک ها یکی از مفیدترین ابزارهای موجود در فتوشاپ هستند. ماسک ها نتایج پاک کن فتوشاپ را بدون ایجاد یک تغییر دائمی روی لایه دیزاین شده انجام می دهند. به سادگی می توانید با ایجاد کردن یک ماسک روی لایه ی موردنظر و سپس با رنگ زدن قلم مو فتوشاپ، نواحی موردنظر را پنهان یا پاک کنید.

اسمارت آبجکتاستفاده از اسمارت آبجکت ها :

اسمارت آبجکت یکی دیگر از قابلیت های فتوشاپ است که مزایای زیادی نسبت به یک لایه معمولی دارد.

وقتی که شما یک فیلتر فتوشاپ را به یک لایه خاص اعمال می کنید، فیلتر به شکل مخربی پیکسل ها را بدون هیچ قابلیتی برای تنظیمات بعدی، ویرایش می کند. برای جلوگیری از این تاثیر مخرب بهتر است از فیلترهای هوشمند استفاده کنید.

به منظور بهره برداری از فیلترهای هوشمند در عکاسی صنعتی، باید با راست کلیک بر روی لایه مورد نظر و انتخاب “Convert to Smart Object”، آن را به یک شیء هوشمند مبدل کنید. پس از این کار هر فیلتر اجرا شده به عنوان یک فیلتر هوشمند محسوب خواهد شد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply