پیش از این در مقاله ی ” دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ “ به اهمیت بازاریابی دیجیتالی در کسب و کارها اشاره کردیم. با شروع عصر دیجیتال تبلیغات سازمان ها نیز تغییرات فراوانی پیدا کرد و با ظهور ” رسانه های مدرن “  برندهای بزرگ از این رسانه ها برای بازاریابی استفاده کردند. شبکه های اجتماعی در رسانه های مدرن اهمیت زیادی در دنیای تبلیغات دارند و محتوای اصلی این شبکه های اجتماعی عکس است بنابراین عکاسی محصول نقش بسیار مهمی در موفقیت تبلیغات در این شبکه ها ایفا می کند.

همانطور که در مقاله ی ” برندهای بزرگ چگونه تبلیغ می کنند “ اشاره کردیم برندهای مشهور برای تبلیغات اهمیت زیادی قائل هستند و از جدیدترین روش ها برای این منظور استفاده می کنند. در مقاله ی ” عکاسی محصول “  به مزایای وجود عکس در تبلیغات اشاره کردیم. یکی از این مزایا ماندگاری عکس در ذهن مخاطب تا مدت زمان طولانی است. در تبلیغات چه به صورت سنتی و چه به صورت مدرن، عکاسی یکی از مهمترین اجزای تبلیغ است که در جذب مخاطب نقش بسیار مهمی دارد.

عکس تبلیغاتی

ویژگی های عکس تبلیغاتی :

عکاسی انواع مختلفی دارد مانند عکاسی تبلیغاتی، عکاسی هنری، عکاسی خبری، عکاسی مستند و … که هرکدام ویژگی های خاص دارند . نکته ای که باید  به آن توجه کنیم این است که یک عکس می تواند در چند دسته بندی وجود داشته باشد. به عنوان مثال با عکاسی محصول یک برند در یک فضای طبیعی و زیبا می توان این عکس را در دسته بندی تبلیغات و مستند مورد بررسی قرار داد.

چه مواردی برای یک عکس خوب رعایت کنیم :

پیش از این در مقاله ی ” آیا لازمه عکس خوب داشته باشیم ؟ “ به مواردی اشاره کردیم که با رعایت آنها در عکاسی محصول می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. فرایند عکاسی تنها به یک عکس گرفتن سطحی محدود نمی شود و موارد فراوانی مثل نور و کادر مناسب ، رنگ بندی زیبا و موارد بسیار دیگری باید رعایت شود تا یک عکس از نظر کارشناسان مناسب قلمداد شود. یک عکس تبلیغاتی برای جلب نظر عموم باید مواردی را رعایت کند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

 

توجه به اجتماع :

اولین موردی که در عکاسی محصول باید درنظر گرفته شود شناخت محیط و اجتماعی است که در آن محیط قرار است تبلیغات صورت بگیرد. اعتقادات و باورهای مذهبی افراد یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشت تا تبلیغ مورد قبول اکثریت افراد جامعه قرار بگیرد.

تبلیغات

شناخت خصوصیات روانشناسی افراد :

مورد بعدی که در فرآیند عکاسی محصول باید مورد توجه قرار بگیرد شناخت خصوصیات اخلاقی و روانشناسی افراد است. هدف از این قسمت پیدا کردن مفاهیمی است که بر ذهن مخاطبان اثرات مثبتی داشته باشد و آنها را به محصول علاقه مند سازد.

چنانچه تمایل به عکاسی محصول برای معرفی کالای خود را دارید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید