عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

کادر بندی طبیعی در عکاسی

کادربندی طبیعی می تواند یک تکنیک مناسب برای عکاسی در منبع نور طبیعی باشد. در مقاله ی ” استفاده از نور طبیعی برای عکاسی محصول “ با نحوه ی عکس برداری با استفاده از منبع نور طبیعی آشنا شدیم. در کنار کادربندی طبیعی می توانید از تکنیک های گوناگون دیگری نیز جهت افزایش جذابیت تصاویر استفاده کنید. در مقاله ی ” تکنیک های مفید در عکاسی صنعتی “ به بررسی این تکنیک های ساده و مفید پرداختیم.

کادربندییکی از مزایای مهم کادربندی طبیعی جلب توجه بیشتر مخاطب به تصویر است. در مقاله ی ” روش های جلب توجه مشتری به عکس های محصولات “ با روش های مختلف جلب توجه مخاطبان آشنا شدیم. همچنین از کادربندی طبیعی می توانید برای عمق بخشیدن به سوژه در فضاهای صنعتی استفاده کنید. در مقاله ی ” عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با مفهوم عمق میدان در عکس برداری از محیط های صنعتی آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی کادربندی طبیعی در عکاسی می پردازیم.

نحوه استفاده از کادربندی طبیعی :

کادربندی طبیعی زمانی است که شما از یک مولفه طبیعی در  تصویر خود برای کادربندی سوژه استفاده می کنید. این قاب را می توانید با استفاده از اجسامی که در هر جایی از فضا پیدا می شود بسازید، همانند: شاخه ها، گذرگاه های طاقدار، تونل ها، چارچوب درب ها، باران، مه و … . در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که از این تکنیک باید با دقت و بدون زیاده روی استفاده کرد تا عکس طبیعی به نظر برسد.

اگر در عکاسی صنعتی از کادربندی طبیعی استفاده کنید می توانید سوژه را در تصویر برای مخاطبان مشخص کنید و از این طریق موجب جلب توجه بیشتر مخاطب به سوژه را فراهم نمایید. کادربندی طبیعی نظم بیشتری  به عکس می بخشد و موجب جذابیت بیشتر تصویر در ذهن مخاطب می شود.

کادربندی عکسکادربندی طبیعی چیزی نیست که بتوان آن را بعدا به عکس اضافه کرد. افراد بسیاری از آن برای جالب تر کردن یک منظره ی کسل کننده استفاده می کنند.

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که کادربندی باید به عنوان یک مولفه جالب کننده اضافی مورد استفاده قرار گیرد و نه صرفا به عنوان پوششی برای یک صحنه غیر جذاب در تصویر. اگر در جستجوگر عکس گوگل عبارت کادربندی طبیعی (natural framing) را جستجو کنید، بیشتر متوجه این عبارت خواهید شد.

این تکنیک در عکاسی باید به شیوه ای به کار گرفته شود که احساس شود یک بخش طبیعی از ترکیب بندی تصویر است. در مقاله ی ” تکنیک های ترکیب بندی برای بهبود عکاسی صنعتی “ با تکنیک های مختلف ترکیب بندی آشنا شدیم. کادربندی طبیعی روش خوبی است برای این که دید بیننده به تصویر در کنترل شما باشد. مهم نیست عکس چقدر بزرگ باشد، چشم بیننده در لحظه اول تمام تصویر کامل را نخواهد دید. چشم مخاطب به یک بخش کشیده شده و سپس بسته به این که المان ها در کجا قرار دارند، در اطراف تصویر حرکت خواهد کرد. کار شما به عنوان یک عکاس حرفه ای، هدایت کردن چشم های مخاطب به سمت سوژه است.

کادربندی طبیعیمن عاشق المان های تعجب آور کوچک هستم. فوق العاده است اگر جزئیات بسیار کوچکی در عکاسی صنعتی وجود داشته باشد که جذابیت خاصی را در عکس های شما ایجاد کند.

استفاده از پس زمینه های بسیار ساده با رنگ های قوی برای تصاویر توصیه می شود. در این حالت پس زمینه حواس بیننده را از سوژه عکاسی منحرف نمی کند.

در عکاسی باید مطمئن باشید هر چیزی که در کادر قرار می دهید، همان چیزی را می گوید که شما می خواهید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply