عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آشنایی با تایمر خودکار برای عکاسی صنعتی

By 21 دسامبر 2019 No Comments

دوربین های عکاسی مدرن از امکانات ویژه ای برخوردار هستند که استفاده از این امکانات می تواند موجب جذابیت بیشتر تصاویر بشود. اگر قصد خرید دوربین را دارید مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ را مطالعه نمایید. با رعایت نکات مهمی می توانید تصاویر جذاب تری از محیط های صنعتی بگیرید. در مقاله ی ” در عکاسی صنعتی به این نکات توجه کنید “ به بررسی این نکات پرداختیم.

عکاسی در شب می تواند یکی از چالش های جذاب برای عکس برداری از محیط های صنعتی باشد. اگر قصد عکاسی در شب را دارید مقاله ی ” تنظیمات لازم برای عکاسی صنعتی در شب “ را مطالعه نمایید.

با توجه به شروع فصل زمستان اگر قصد عکس برداری در آب و هوای سرد را دارید با رعایت نکاتی می توانید ضمن تهیه ی عکس های باکیفیت از لوازم عکاسی خود نیز محافظت نمایید.

در مقاله ی ” اصول عکاسی صنعتی در برف “ با اصول عکاسی در آب و هوای سرد و برفی آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی قابلیت تایمر خودکار می پردازیم.

تایمر خودکار چیست ؟

تایمر خودکار یا همان سلف تایمر قابلیت فعال شدن شاتر را به تاخیر می اندازد و با یک وقفه ی زمانی پس از فشردن کلید شاتر، عکس گرفته می شود. این وقفه ی زمانی در حدود ده تا دوازده ثانیه است ولی در برخی از مدل ها امکان تاخیر دو ثانیه ای نیز وجود دارد. علت وقفه ی طولانی مدت به این دلیل است که کاربر فرصت قرار گرفتن در کادر تصویر را داشته باشد.

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که با استفاده از قابلیت تایمر خودکار می توانید عکس های بدون لرزش از سوژه ها بگیرید. فقط کافی است که دوربین را بر روی سه پایه یا هر سطح مستحکم قرار بدهید. با انتخاب تایمر به دلیل اینکه در هنگام عکس گرفتن هیچ تماسی با دوربین وجود ندارد عکس ها فاقد هرگونه لرزش یا جابجایی کوچک خواهد بود.

تایمر خودکار دوربیناگر قصد استفاده از تایمر خودکار را دارید باید در تنظیم مناسب موقعیت دوربین دقت لازم را داشته باشید.

با استفاده از فوکوس مناسب در عکاسی صنعتی می توانید کیفیت تصاویر را افزایش بدهید. برای استفاده از تایمر به زاوایا و لبه های تصویر توجه داشته باشید.

پیش از عکس گرفتن اطمینان داشته باشید که سه پایه در ارتفاع و مکان مناسبی قرار گرفته است. به لبه های کادر تصویر توجه داشته باشید که نواحی غیرانتخابی در کادر قرار نگرفته باشد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply