دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

آشنایی با داده های ثانویه در مارکتینگ

اگر قصد دارید در تبلیغات و مارکتینگ بازدهی مناسبی داشته باشید نیاز به داشتن داده های جامع و مفید برای طراحی و پیاده سازی بازاریابی خواهید داشت. در مقاله ی ” آشنایی با داده های اولیه در مارکتینگ “ با داده های اولیه آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی داده‌های ثانویه را داده‌هایی‌ تعریف می کنند که سابقا توسط شرکت ‌های دیگر به دست آمده است. بنابراین برای اکتساب این داده ها نیاز نیست همانند داده های اولیه پرسشنامه و سایر متدهای جمع آوری اطلاعات صورت بگیرد.

داده های مناسبویژگی های داده های مناسب :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معیارهای متعددی را برای داده های مناسب ذکر می کنند.

داده ها باید منطبق بر معیارهای علمی باشد و نه سلایق و فرضیات شخصی افراد، داده های جمع‌آوری شده باید شفاف و روشن باشد، هزینه جمع آوری اطلاعات باید از پیش لحاظ شده باشد و امکان استفاده از این اطلاعات در عمل نیز لازم است مورد توجه قرار بگیرد. پیش از جمع‌آوری اطلاعات حتما تحقیقات قبلی مرتبط را بررسی نمایید.

 

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند شاید اطلاعات مورد نیاز شما پیشتر توسط افرادی جمع آوری شده باشید که در این صورت در زمان و هزینه صرفه‌جویی قابل توجهی می شود. به عنوان مثال ممکن است شما نیاز به داشتن شماره تلفن های یک سازمان دارید که این اطلاعات قبلا توسط افزادی گردآوری شده است.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی تاکید می کنند که در استفاده از داده های اولیه دقت زیادی داشته باشید. ممکن است اطلاعات حاوی قفل‌ های امنیتی باشد، یا حتی ممکن است اطلاعات به طور عمدی دست‌کاری یا غیر مستند شده باشد تا حقوق محقق اطلاعات ایجاد شده ضایع نشود. به همین دلیل اطمینان از صحت و جامع بودن داده های ثانویه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

داده های ثانویه مارکتینگارزیابی اطلاعات با توجه به حوزه فعالیت سازمان و شرایط بازار تعریف می گردد. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند به زمان جمع آوری اطلاعات بسیار دقت داشته باشند.

در عصر کنونی که اطلاعات با سرعت بسیار زیادی تغییر می یابد نیاز به اطلاعات جدید بسیار حائز اهمیت است. به منظور بررسی بهتر داده ها از متد جمع آوری اطلاعات، جامعه آماری و روش های آنالیز داده اطلاع دقیق داشته باشید.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: آشنایی با طرح کسب و کار، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، ارکان اصلی برندینگ سازمان و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply