عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی

بدون شک وجود دوربین های باکیفیت در عکاسی صنعتی به تهیه تصاویر باکیفیت و زیبا کمک می کند. با این وجود با داشتن دوربین های معمولی می توان تصاویر جذاب و زیبایی تهیه کرد. در مقاله ی ” عکاسی محصول با دوربین های معمولی “ در مورد نحوه ی عکس برداری زیبا از محصولات یک برند صحبت کردیم. عوامل دیگری علاوه بر دوربین مجهز و باکیفیت در جذابیت تصاویر نقش دارند که در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ به بررسی این عوامل پرداختیم.

ویژگی های دوربیناشتباهات رایجی در هنگام عکس برداری از محیط های صنعتی وجود دارد که این اشتباهات موجب کاهش جذابیت تصاویر خواهد شد. در مقاله ی ” پنج اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ در مورد پنج اشتباه رایج در این حوزه ی عکاسی صحبت کردیم. یکی از دلایل رایج در افت کیفیت عکس ها تاثیر منابع نوری استفاده شده بر رنگ های تصویر می باشد. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل می توانید از تکنولوژی تعادل رنگ سفید که در دوربین ها وجود دارد استفاده کنید. در مقاله ی ” آشنایی با تعادل رنگ سفید در عکاسی صنعتی “ در مورد این مزیت بیشتر صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم یک دوربین عکاسی می پردازیم.

سرعت شاتر :

اگر قصد تهیه تصاویر جذاب در عکاسی صنعتی را دارید باید از سرعت شاتر به نحو مناسبی استفاده کنید. سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین باز می ماند و دوربین شما یک عکس را ثبت می کند. سرعت شاتر یکی از ابزارهای مهم برای کنترل میزان نور در تصاویر به شمار می رود. در عکس برداری معمولی سرعت شاتر تنها باید به اندازه ای باشد که لرزش های دست عکاس موجب تار شدن تصویر نشود.

با این وجود در فرایند عکاسی صنعتی زمانی که از سوژه های متحرک عکس می گیرید سرعت شاتر اهمیت فراوانی پیدا می کند. با توجه به زمانی که شاتر باز باشد سوژه ی متحرک مسافت بیشتری در هنگام عکس گرفتن طی می کند. اگر سرعت شاتر کم باشد تصاویر متحرک تار خواهند شد. به همین دلیل برای اینکه سوژه ی متحرک را ثابت نمایش بدهید باید سرعت شاتر را در مقادیر بالایی تنظیم کنید.

دوربین عکاسیفاصله کانونی :

یکی دیگر از امکاناتی که بر جذابیت تصاویر در عکاسی صنعتی تاثیر بسزایی دارد فاصله کانونی دوربین می باشد. به هر میزانی که فاصله کانونی لنز دوربین کمتر باشد زاویه ی دید بزرگتری وجود خواهد داشت.

زاویه ی دید فضایی است که لنز دوربین می تواند نمایش بدهد. زاویه ی دید دوربین برحسب درجه بیان می شود. بنابراین به هر میزانی که فاصله کانونی بیشتر باشد محدوده ی کمتری توسط دوربین گرفته خواهد شد.

دیافراگم لنز دوربین :

در فرایند عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که دیافراگم لنز یکی از عوامل تعیین کننده در میزان نور تصویر به شمار می رود. دیافراگم یک دریچه در داخل لنز دوربین است که نور از طریق آن به داخل دوربین منتقل می شود. اندازه دیافراگم علاوه بر تنظیم نور، عمق میدان عکس را هم مشخص می کند. عمق میدان کم به این معناست که در تصویر تنها سوژه وضوح داشته باشد و سایر عناصر موجود در تصویر تار و محو باشند.

دیافراگم دوربیندر هنگام عکاسی صنعتی داشته باشید که برای عمق میدان کم، یک دیافراگم باز مثلا مقدار f/4 باید تنظیم بشود. اگر می خواهید عمق میدان بیشتری داشته باشید باید دیافراگم در حالت بسته یعنی مثلا در مقدار f/22 تنظیم شده باشد. در این وضعیت سایر عناصر تصاویر با وضوح مناسبی قابل رویت خواهد بود.

بنابراین اگر تمایل دارید پس زمینه محو باشد عمق میدان را کم درنظر بگیرید و اگر قصد دارید محدوده ی وسیعی در تصویر واضح باشد عمق میدان را افزایش بدهید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply