عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

استفاده از تضاد رنگ ها در عکاسی

By 18 سپتامبر 2020 No Comments

یک روش خلاقانه و عالی برای جذاب کردن عکس ها، متمایز نمودن تصویر در نگاه مخاطبان است. یکی از بهترین راهکارهای متمایز نمودن عکس ها در عکاسی صنعتی ، استفاده از رنگ های چشمگیر و تاثیرگذار در تصاویر است. رنگ های موجود در کادر زمانی که با یک رنگ متضاد همراه شوند، تاثیر بیشتری بر مخاطبان خواهند داشت. در این مقاله با نحوه ی استفاده از این راهکار آشنا می شویم.

تضاد رنگ ها در عکاسیمزایای وجود رنگ های متضاد در تصویر :

هدف بسیاری از تصاویر در عکاسی صنعتی این است که سوژه توسط مخاطب قابل تشخیص باشد. استفاده از تضادهای رنگی یکی از روش هایی است که عکاس می تواند یک سوژه را از پس زمینه جدا نموده و به جلب توجه بیشتر مخاطب به سوژه کمک نماید.

البته در تضادهای رنگی این نکته را مدنظر داشته باشید که ترکیب رنگ های خاصی موجب ایجاد تضاد در تصویر می شود.

رنگ ها در عکاسی به دو گروه اصلی رنگ های سرد و رنگ های گرم تقسیم می شوند. در مقاله ی ” اهمیت رنگ در عکاسی صنعتی “ با رنگ های سرد و گرم بیشتر آشنا شدیم. تضاد رنگ ها زمانی ایجاد می شود که یک رنگ سرد با یک رنگ گرم در تصویر هماهنگ می شود. توجه داشته باشید که اگر یک پس زمینه با رنگ قوی پیدا کردید، باید به دنبال عنصری باشید که رنگ متضادی دارد. به عنوان مثال به دنبال فضایی با یک رنگ قوی و متناسب باشید، دیوارها معمولا دارای این ویژگی هستند. به عنوان مثال یک دیوار آجری قرمز رنگ می تواند به خوبی در برابر رنگ های سبز یا آبی تضاد ایجاد نماید.

عکاسی از تضاد رنگ ها یک روشی خلاقانه و جذاب محسوب می شود.

اگر قصد خلاقیت در عکاسی صنعتی را دارید می توانید تصاویری از عناصر گوناگون در کادربندی ایجاد کنید که این عناصر بایکدیگر تضاد رنگی داشته باشند.

توجه داشته باشید که در طبیعت نیز رنگ های متضاد فراوانی وجود دارند. به عنوان مثال گل ها، به خصوص گل های ارکیده ، تضاد رنگ طبیعی دارند که می توانید در تصاویر از آنها استفاده نمایید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: دلایل استفاده از فلاش در عکاسی، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، چگونه در ویرایش عکس ها حرفه ای بشویم و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply