عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

استفاده خلاقانه از عمق میدان در عکاسی صنعتی

عمق میدان در عکاسی به محدوده ای گفته می شود که اجسام مختلف در این محدوده واضح دیده می شوند. در مقاله ی ” عمق میدان در عکاسی صنعتی “ با مفهوم عمق میدان بیشتر آشنا شدیم. عمق میدان تاثیر بسزایی در جذابیت تصاویر گرفته شده دارد و با توجه به شرایط و فضای موردنظر توسط عکاس تنظیم می شود. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل تاثیرگذار در جذابیت تصاویر آشنا شدیم.

لرزش دوربینمات شدن تصاویر یکی از عوامل مهم در افت کیفیت تصاویر به شمار می رود. در مقاله ی ” روش های جلوگیری از مات شدن تصاویر “ به بررسی روش هایی که از مات شدن تصاویر جلوگیری می کنند پرداختیم.

لرزش در دوربین در هنگام عکس برداری یکی دیگر از دلایل کاهش کیفیت تصاویر است. در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ با تکنیک های کاهش لرزش دوربین آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی روش های خلاقانه از عمق در عکاسی صنعتی می پردازیم.

تنظیم دیافراگم :

پیش از عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که برای تنظیم دیافراگم مد عکاسی در حالت اتوماتیک قرار نداشته باشد. به هر میزانی که عدد دیافراگم کوچک تر باشد، عمق میدان کم تر خواهد بود. ممکن است برای نمایش میزان دیافراگم از عبارت های Wide یا Narrow استفاده بشود. به هر میزانی که عدد دیافراگم کاهش یابد، دیافراگم باز تر خواهد بود. اگر قصد عکاسی صنعتی در فضای کم نور را دارید استفاده از دیافراگم باز توصیه می شود.

عکاسی محصولعکاسی از الگوها :

در حوزه ی عکاسی صنعتی اگر قصد عکس برداری از یک الگو را داشته باشید، عمق میدان کم می تواند یک انتخاب خلاقانه و جذاب باشد. زمانی که یک المان در تصویر تکرار می شود با استفاده از عمق میدان کم می توانید این المان را به صورت نامتناهی به مخاطب نمایش بدهید که جذابیت فوق العاده ای برای مخاطب ایجاد می کند. در عکس برداری از الگوها علاوه بر عمق میدان، ترکیب بندی مناسب نیز نقش بسزایی در زیبایی تصویر خواهد داشت. در مقاله ی ” نکاتی برای ترکیب بندی عکاسی محصول “ به بررسی نکاتی در مورد ترکیب بندی تصاویر پرداختیم.

خلق یک داستان :

در فرایند عکاسی صنعتی با استفاده از عمق میدان کم و فوکوس مناسب می توانید اهمیت سوژه را به مخاطبان نمایش بدهید. با عمق میدان کم مخصوصا در مواردی که پس زمینه شلوغ باشد بر اهمیت سوژه در تصویر تاکید می کنید. برای خلق داستان باید المان های مختلفی در تصویر وجود داشته باشد تا عکاس با استفاده از عمق میدان کم و فوکوس مناسب، المان مهم موجود در تصویر را به مخاطب معرفی نماید.

حذف المان های اضافیحذف کردن المان های اضافی در تصویر :

یک روش خلاقانه برای حذف المان های اضافی در کادر استفاده از عمق میدان کم است. در عکاسی صنعتی با عمق میدان کم می توانید المان های موجود در تصویر را در نظر مخاطب کم اهمیت سازید و اهمیت سوژه را به مخاطبان منتقل سازید. وجود نواحی تار و نامشخص در بسیاری از موارد می تواند تصاویر جذابی خلق کند. برای جذابیت بیشتر تصاویر می توانید از تکنیک بوکه استفاده کنید.

به نواحی تاری که در خارج از محدوده ی فوکوس دوربین قرار گرفته است بوکه گفته می شود. بوکه در صورتی که با سوژه فاصله ی زیادی داشته باشد یا عمق میدان کوچکی انتخاب شده باشد به شکل دایروی نمایش داده می شود. ثبت بوکه در تصاویر می تواند تکنیک خلاقانه ای باشد که بر زیبایی بیشتر تصاویر تاثیر بسزایی دارد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

 

Leave a Reply