عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اشتباهات رایج در عکاسی محصولات غذایی

[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]عکاسی از محصولات غذایی یکی از شاخه های اصلی عکاسی تبلیغاتی در کشور محسوب می شود. با توجه به کیفیت بالا و تنوع موادغذایی تولیدی، عکس برداری از محصولات غذایی یکی از پرکاربردترین شاخه های عکاسی تبلیغاتی در کشور به شمار می رود. در مقاله ی ” اشتباهات رایج در عکاسی محصول “ در مورد اشتباهات رایجی که در عکس برداری از محصولات وجود دارد صحبت کردیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]
ابعاد محصولات
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام عکس برداری از محصولات باید جنس، ابعاد و کارکرد کالای تبلیغاتی مورد توجه قرار بگیرد.

چنانچه قصد عکس برداری از محصولاتی با ابعاد کوچک یا بزرگ را دارید می توانید مقالات ” عکاسی محصول بزرگ “ و ” عکاسی محصول کوچک “ را مطالعه نمایید.

در این مقاله تصمیم داریم اشتباهات رایجی که در عکس برداری از محصولات غذایی وجود دارند را بررسی کنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]

نور نامناسب :

نورپردازی صحیح در عکاسی تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد و تنظیم نور نامناسب به تنهایی می تواند عامل خراب شدن عکس تبلیغاتی باشد. در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ در مورد اصول نورپردازی صحبت کردیم. نورپردازی تنها شامل رساندن نور کافی به محصولات نیست. کنترل میزان نور، تابش نور متمرکز بر نواحی خاص از محصولات و توجه به بازتاب نور همگی جزو نورپردازی محصولات قرار می گیرند. بنابراین علاوه بر نور کافی باید به کنترل نور نیز توجه داشته باشید. نورپردازی نامناسب و بازتاب ناخواسته نور می تواند باعث ایجاد ته رنگ هایی در قسمت های روشن تصویر بشود که تاثیر بسیار نامناسبی بر جذابیت تصاویر خواهد داشت.

زاویه دید نامناسب :

پیش از شروع عکاسی محصول، بهترین زاویه را برای عکاسی از محصولات غذایی انتخاب کنید. انتخاب زاویه مناسب برای عکس برداری بستگی به سوژه دارد. اگر چند زاویه مناسب برای موادغذایی موردنظر درنظر داشتید از تمامی زوایای مطلوب از محصولات عکس بگیرید. سپس زاویه مناسب را از میان تصاویر تبلیغاتی انتخاب کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”]

محصولات غذایی
[/vc_column][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/2″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]در محصولاتی همانند پنکیک یا چیزبرگر که به شکل چندلایه هستند زاویه چشمی می تواند مناسب باشد. در محصولات یک سطح و یکنواخت همانند کیک یا پیتزا عکاسی از زاویه بالای محصول زاویه مناسبی برای عکس برداری از سوژه است. زاویه نیمه قائم یا چهل و پنج درجه نیز یکی از زاویه های پرکاربرد در عکاسی محصولات غذایی است که برای بسیاری از سوژه ها مناسب می باشد. با این وجود انتخاب زاویه مناسب به سلیقه عکاس و فضای عکاسی بستگی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_shadow=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid”][vc_column_text]چنانچه قصد عکاسی محصول برای معرفی بهتر کالای خود در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply