عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اصول عکاسی در هوای ابری

By 29 دسامبر 2020 No Comments

حتی در روزهای ابری هم می توانید عکس های خوبی بگیرید. در نگاه اول ممکن است رنگ خاکستری یکنواخت و عدم وجود سایه برای شما ناخوشایند باشد و حتی پیش از شروع به عکس برداری انگیزه ی شما را تضعیف کند. اما شما باز می توانید در هوای ابری یک عکاسی صنعتی خارق العاده داشته باشید و تصاویر عالی ایجاد کنید. تنها لازم است مقداری متفاوت فکر کنید. در این مقاله نگاهی به بررسی اصولی برای عکاسی در آب و هوای ابری می اندازیم.

عکاسی تبلیغاتیاجتناب از آسمان :

گاهی اوقات در عکاسی صنعتی شما نمی توانید کاری انجام دهید تا به رنگ خاکستری یکنواخت جلوه ی خاصی ببخشید. در این شرایط می توانید دوربین را کمی به سمت پایین بگیرید و تلاش کنید از آسمان خاکستری در عکس اجتناب کنید. به دنبال سوژه هایی باشید که بتوانید از پایین عکس برداری کنید بگیرید و از الگوها برای روح بخشیدن به سوژه موردنظر استفاده کنید. همچنین می توانید از یک عمق میدان زیاد استفاده کنید تا یک حس عمق و کنتراست برای عکس ایجاد گردد.

استفاده از فیلتر کاهنده نور :

اگر مقداری شفافیت در آسمان وجود دارد تلاش کنید با استفاده از یک فیلتر کاهنده نور، شفافیت تصویر را بهبود ببخشید. ممکن است لازم باشد در عکاسی صنعتی از یک فیلتر قوی برای برجسته نمودن جزئیات استفاده کنید. در این وضعیت می توانید آسمان کسل کننده و یکنواخت را به یک فضای کاملا با احساس تبدیل کنید. این تکنیک مخصوصا در عکس های سیاه و سفید بسیار مناسب است.

عکاسی در هوای ابریاستفاده از رنگ های ملایم :

در عکاسی صنعتی این نکته را مدنظر داشته باشید که اگرچه نور آفتاب به تمام رنگ های موجود در فضا اشباع می بخشد، اما نور در هوای ابری نیز به شیوه ای جذاب و دلپذیر رنگ های ملایم را در کادر برجسته می سازد.

در کادربندی به دنبال مکان هایی با رنگ های ظریف و ملایم باشید ، به خصوص مکان هایی که در آن چند رنگ متضاد در کنار یکدیگر وجود داشته باشد.

این تکنیک جذاب مخصوصا اگر محدوده ی اطراف سوژه اصلی کسل کننده و یا خاکستری رنگ باشد، مناسب خواهد بود. یک سوژه ی رنگی مناسب در این نوع نور، گل ها هستند. نور ملایم و یکنواخت به گل ها شفافیت و جذابیت می بخشد و همچنین رنگ های طبیعی را به خوبی ثبت می کند.

استفاده از HDR :

در حالی که عکاسی صنعتی در محدوده ی دینامیکی بالا معمولا برای گسترش محدوه ی دینامیکی تصویر در یک روز آفتابی استفاده می شود، اما این محدوده ی دینامیکی می تواند به همان اندازه برای اضافه نمودن کنتراست و اشباع برای تصاویر گرفته شده در روزهای ابری و کسل کننده نیز مناسبباشد. رمز موفقیت در این تکنیک همانند تمام تصاویر HDR، ظریف بودن فضا است. ما در این وضعیت به دنبال یک تصویر طبیعی هستیم که کنتراست آن توسط حالت HDR افزایش پیدا کرده است.

عکاسی محصولتنظیمات مناسب :

تنظیمات دوربین برای عکس برداری در روزهای ابری، مقداری با روزهای صاف یا نیمه آفتابی متفاوت است. در این وضعیت هر بار که نور تغییر می کند شما هم لازم است تنظیمات دوربین را تغییر دهید. اگر در محیطی ابری به عکاسی صنعتی می پردازید، منبع نور خورشید به صورت مدام خودش را پنهان و آشکار می سازد. اگر قصد دارید مدت زمانی را در یک مکان ثابت بمانید، این وضعیت ممکن است موجب رنجش شما بشود. به عنوان یک اصل کلی درنظر داشته باشید که ابرها 2 تا 3 پله از نور فضا را کاهش می دهند.

استفاده از شکل ابرها :

ابرها یکی از راحت ترین المان هایی هستند که می توانید برای ظاهر شدن آنها در این آب و هوا صبر کنید. در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که ابرها به تصویر شما شکل و فرم خاصی می دهند. بنابراین برای جذابیت و خلاقیت بیشتر می توانید از ابرها استفاده کنید. در آب و هوای ابری می توانید از این المان زیبا که به سهولت در دسترس شماست نهایت استفاده را داشته باشید.

استفاده از پرتوهای خورشید :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که زمانی خورشید پشت یک ابر پنهان می شود، عکس های زیبایی از نورهای اطراف سوژه پدید می آید. البته لازم است نور روی ابر را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که فضای عکس بیش از اندازه یا به طور ناکافی نوردهی نشده باشد. در روزهای ابری، نوری که از آسمان به سوژه می رسد در فضا پخش می شود و جلوه ی بسیار جذاب و زیبایی را برای عکاس فراهم می سازد.

نوردهی طولانی مدتنوردهی طولانی مدت :

توجه داشته باشید که تکنیک نوردهی طولانی مدت در هر زمانی از روز یا شب فوق العاده است. در مقاله ی ” نوردهی طولانی مدت در عکاسی صنعتی “ با نحوه ی نوردهی طولانی مدت آشنا شدیم. مخصوصا اگر در روزهای ابری به یک محیط زیبا دسترسی داشته باشید، عکاسی توسط یک سرعت شاتر طولانی، به فضای شما یک حالت حرکت و موج مانند اضافه می کند.

برای استفاده از این تکنیک دوربین خود را بر روی سه پایه قرار بدهید و از یک سرعت شاتر حداقل 5 ثانیه ای استفاده نمایید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: آشنایی با تنظیمات ابتدایی دوربین، پارامترهای ضروری برای موفقیت در عکاسی صنعتی ، راهکارهایی برای ایجاد عمق در عکس ها ، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و راهکارهای پس زمینه مناسب در عکاسی ماکرو … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply