عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اصول عکاسی صنعتی در برف

با شروع فصل زمستان عکاسان محترمی که در مناطق کوهستانی و برفی قصد عکس برداری دارند با انجام نکات ساده ای می توانند تصاویر زیبا و جذابی از محیط های صنعتی آماده کنند. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر آشنا شدیم.

فوکوس مناسب یکی از فاکتورهای مهم در عکس برداری از فضاهای صنعتی است. در مقاله ی ” تکنیک های فوکوس در عکاسی صنعتی “ با تکنیک های فوکوس بیشتر آشنا شدیم.

در فرایند عکس برداری از محیط های صنعتی اشتباهات نسبتا رایجی وجود دارند که موجب کاهش کیفیت و جذابیت تصاویر می شود. در مقاله ی ” پنج اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ به بررسی پنج اشتباه نسبتا رایج پرداختیم. در این مقاله به بررسی اصول کلی جهت عکس برداری در محیط های کوهستانی و برفی می پردازیم.

محافظت از ابزارها در برف :

به طور کلی لوازم الکترونیکی در مقابل برف و باران آسیب پذیر هستند. البته لنزها و دوربین ها معمولا ضد آب هستند ولی باز هم باید توجه خاصی در هوای برفی به تجهیزات داشته باشید. در آب و هوای سرد و برفی باتری های دوربین عمر کمتری دارند. به همین دلیل در هنگام عکاسی صنعتی در فضای برفی حتما باتری اضافه همراه داشته باشید.

نورپردازی در فضای برفی :

برف یک منعکس کننده ی مناسب نور به شمار می رود. زمانی که مشغول عکاسی صنعتی در محیط های برفی هستند می توانید از این بازتاب نور کاملا استفاده کنید. در بسیاری از موارد نور فلاش برای نورپردازی پشت سوژه کفایت می کند و نیازی به حمل و نقل ابزارهای نورپردازی ندارید. در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول “ با اصول نورپردازی آشنا شدیم.

عکاسی در برفتبدیل بخار به مایع در محیط :

اگر قصد عکاسی در فضاهای سرد و برفی را داشته باشید احتمال تبدیل بخار به مایع یا پدیده ی کاندنسیشن وجود دارد.

این پدیده زمانی اتفاق می افتد که به سرعت از یک محیط سرد وارد یک محیط گرم می شویم. اگر گرم شدن بازارها به آرامی صورت بگیرد این پدیده ایجاد نخواهد شد.

در صورتی که برای عکس برداری مرتبا جابجا می شوید احتمال اینکه لنزها دچار پدیده ی کاندنسیشن بشوند وجود دارد.

در هنگام عکس برداری احتمال دیده شدن برف ها به رنگ خاکستری وجود دارد. جهت برطرف کردن این مشکل باید میزان نوردهی دوربین را افزایش بدهید. در مقاله ی ” مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی “ در مورد تغییر میزان نوردهی صحبت شد.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply