عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

اصول عکاسی صنعتی که معمولا نادیده گرفته می شود

لازمه ی یادگیری عکاسی به صورت حرفه ای آشنایی با اصول اولیه و رعایت این اصول هنگام عکس برداری از سوژه های گوناگون است. در مقاله ی ” چگونه عکس های حرفه ای از محصولات بگیریم ؟ “ با راهکارهای خلق عکس های حرفه ای آشنا شدیم. جهت آشنایی با اصول نورپردازی مناسب که از ارکان یک تصویر جذاب است مقاله ی ” اصول اولیه نورپردازی در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

جذابیت عکسرعایت اصول عکس برداری با توجه به فضا یکی از مهم ترین عوامل ایجاد جذابیت در عکس ها به شمار می رود. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل جذابیت یک تصویر بیشتر آشنا شدیم.

استفاده از عکس های سیاه و سفید در فضاهای تبلیغاتی نیز می تواند یک انتخاب خلاقانه برای جذابیت عکس ها باشد. جهت آشنایی با نحوه ی انتخاب عکس های سیاه و سفید یا رنگی مقاله ی ” انتخاب بین عکس رنگی یا سیاه و سفید در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

همیشه از سه پایه استفاده کنید :

اگر قصد عکاسی دارید استفاه از سه پایه را فراموش نکنید. عکاسی در حالت نوردهی طولانی، عکاسی نجومی و عکاسی از مناظر مخصوصا در هنگام طلوع یا غروب آفتاب همه نمونه هایی هستند که در آنها باید از یک سه پایه استفاده کنید تا عکس های عالی خلق کنید. البته استفاده از یک سه پایه بعضی اوقات هنگام عکاسی از حرکات (اکشن های) بسیار سریع، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

در مد دستی عکاسی کنید :

دوربین های دیجیتالی مدرن قابلیت های شگفت انگیزی دارند. اگر هدف شما از عکاسی صنعتی این است که مطمئن شوید بهترین تصاویر ممکن را ایجاد می کنید، از تمام قابلیت های دوربین استفاده کنید. شما حق انتخاب دارید و لوازم پیشرفته ای دارید که قرار است ۹۰% مواقع نوردهی درست را در حالت اتوماتیک انتخاب کنند. اما چرا استفاده از تمام مدهای روی دوربین را یاد نگیرید؟

اصول عکاسیعکاسی در نقطه بهینه لنز :

برای عکاسی صنعتی همیشه از نقطه بهینه لنز استفاده کنید. برای پیدا کردن نقطه بهینه می توانید از سوژه ای با جزئیات بالا در دیافراگم های مختلف عکس بگیرید. به این دیافراگم لنز که به شما شارپ ترین عکس ها را می دهد، نقطه بهینه لنز گفته می شود. نقطه بهینه لنز ترکیبی از دیافراگم و فاصله کانونی است که در آن لنز دوربین در بهترین حالت کار می کند. هر عکسی که در این دیافراگم و فاصله کانونی گرفته می شود، فوق العاده جذاب و باکیفیت خواهد بود.

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply