عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

افزایش مهارت عکاسی با چند تمرین ساده

تمرین در عکاسی نیز مانند سایر حرفه ها برای افزایش مهارت لازم است. تمامی شاخه های عکاسی از جمله عکاسی صنعتی نیاز به تمرین‌ های اصولی دارد تا بتوانید دید و نگاه کاملتری به سوژه های مختلف داشته باشید. به همین منظور در این مقاله تمرین ‌هایی را با هم مرور می‌ کنیم که با انجام آنها می ‌توانید مهارت خود را در عکس برداری از سوژه های گوناگون افزایش بدهید.

لنز دوربینیک لنز ثابت داشته باشید :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که استفاده از یک لنز ثابت (لنزی که فاصله کانونی آن ثابت است) باعث می‌ شود که شما نتوانید بر روی سوژه موردنظر خود زوم کنید.

در این صورت لازم است برای ثبت عکس بهتر به سوژه خود نزدیک تر شوید. نزدیک شدن به سوژه تا رسیدن به کیفیت موردنظر، موجب تمرکز بیشتر بر روی سوژه و بررسی آن در تمامی زوایا و فواصل موجود می ‌شود. این راهکار موجب تقویت مهارت شما برای ترکیب‌ بندی مناسب می گردد.

استفاده از تنظیمات دستی برای نور دوربین :

علیرغم اینکه حالت های TV ( حالت اولویت با سرعت شاتر)  و AV ( حالت اولویت با دیافراگم) بسیار کاربردی هستند، اما در عکاسی صنعتی باید توجه داشته باشید که در این حالت ‌ها دوربین است که میزان روشنایی عکس را تنظیم می‌کند. در حالت Manual کنترل دوربین به طور کامل به شما واگذار می شود و در نتیجه لازم است شما به نور سوژه و روشنایی اطراف توجه داشته باشد. در واقع شما لازم است هم به عمق میدان عکس و هم به سرعت شاتر دوربین نیز توجه نمایید.

نورسنجی نقطه ایاستفاده از نورسنجی نقطه ای :

در عکاسی صنعتی اگر حالت نورسنجی دوربین را بر روی حالت نورسنجی نقطه ای قرار بدهید، می ‌توانید کنترل بهتری در نورسنجی فضا داشته باشید. در این حالت دوربین طوری عمل می‌ کند که تنها نقطه کوچکی از کادر را برای تراز نورسنجی خود انتخاب می‌ کند.

در نتیجه عکاس لازم است بسیار در انتخاب نقطه موردنظر برای تنظیم نورسنجی دقت داشته باشد و نقطه ای را برای نورسنجی انتخاب نماید که قصد دارد نور عکس بر اساس آن نقطه تنظیم گردد.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نحوه ایجاد بوکه در تصاویر، راهکارهای عکاسی با فرمت RAW ، تنظیمات تاثیرگذار دوربین عکاسی بر کیفیت تصاویر، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و اصول نگهداری از دوربین عکاسی … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply