دیجیتال مارکتینگسوشیال مدیا

اهمیت روانشناسی در مارکتینگ

مشتریان برای انتخاب و خرید یک محصول عوامل مختلفی را در نظر می گیرند. حتی حواس پنجگانه نیز نقش مهمی در خرید یک محصول می تواند داشته باشد. در مقاله ی ” بازاریابی رایحه چیست ؟ “ با مارکتینگ براساس رایحه ی محصولات آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یکی از مدل های مدرن مارکتینگ که مبتنی بر عملکرد ذهنی افراد است را بازاریابی عصبی می دانند. در مقاله ی ” آشنایی با بازاریابی عصبی “ با مدل بازاریابی عصبی آشنا شدیم.

شبکه های اجتماعیکارشناسان آژانس تبلیغاتی به صاحبان کسب و کارهای کوچک پیشنهاد می کنند که از بازاریابی آنلاین برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. در مقاله ی ” بازاریابی آنلاین برای کسب و کارهای کوچک “ در مورد نحوه ی بازاریابی آنلاین برای برندهای نوپا آشنا شدیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی شبکه های اجتماعی را بستر مناسبی برای مارکتینگ و تبلیغات می دانند. در مقاله ی ” راهکارهای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی “ به بررسی راهکارهای موفقیت در شبکه های اجتماعی پرداختیم. در این مقاله به بررسی اهمیت روانشناسی در مارکتینگ می پردازیم.

احساسات سریعا فراگیر می شوند :

احساسات به سرعت در میان افراد جامعه پخش می شوند. به عنوان مثال در صورت وقوع بلایای طبیعی ابراز احساسات فراوانی از سوی آحاد جامعه در زمان کوتاهی ایجاد می شود. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها یادآور می شوند که تبلیغات و محتواهایی که شامل برانگیختن احساسات باشند تاثیر بیشتری بر مخاطبان خواهند داشت.

اهمیت تصاویر :

در مقاله ی ” عکس چطور به بازاریابی کمک می کند ؟ “ در مورد تاثیر تصویر مناسب بر بازاریابی صحبت کردیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که از لحاظ روانشناسی اولین برخورد مشتریان با تصاویر محصولات مهمترین زمان برای جذب مخاطب به شمار می رود. به همین دلیل لازمه ی موفقیت در فرایندهای تبلیغات و بازاریابی استفاده از تصاویر جذاب و زیبا می باشد.

روانشناسی مارکتینگهدایت و کنترل عواطف مشتریان :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی بر این باورند که در بسیاری از مواقع جاذبه های روانشناسی و عاطفی بیشتر از جاذبه های عملی در جذب مخاطبان تاثیر دارد. به عنوان مثال اگر قصد معرفی یک محصول را دارید بیان این مطلب که چگونه محصول شما می تواند در بهبود زندگی مصرف کننده موثر باشد تاثیر بیشتری نسبت به بررسی و ارائه ی ویژگی ها و امکانات محصول موردنظر خواهد داشت.

استفاده از تاثیر محصول بر زندگی مخاطبان در تبلیغات و بازاریابی قدمت بالایی دارد. به عنوان مثال در اوایل قرن بیستم سازندگان اتومبیل با استفاده از این تکنیک به فروش محصولات می پرداختند.

 

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply