عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تغییر زوایای دوربین در عکاسی صنعتی

جستجو برای یافتن زاویه های جدید در عکاسی، یک چالش بسیار هیجان انگیز است. نمایش دنیا از زاویه های مختلف، نیرویی است که عکاس را به پیشرفت بیشتر کاری خود تشویق می‌ کند. گاهی از اوقات می ‌توانید در عکاسی صنعتی با تغییر زاویه دوربین و نقطه دید ، ترکیب بندی عکس را به طور چشمگیری بهبود ببخشید. در این مقاله تصمیم داریم تا با زوایای مختلف عکس برداری آشنا بشویم.

عکاسی تبلیغاتینزدیک شدن به زمین :

برای عکس برداری در این وضعیت نیاز است دوربین پایین ‌تر از وضعیت های عادی قرار گرفته باشد.

در عکاسی صنعتی برای تصاویر موفق می توانید برخی از موارد جالب پیش زمینه را نیز در تصویر ثبت کنید.

برای ترکیب بندی فوق‌العاده و جذب مخاطب سعی کنید از پس ‌زمینه‌ هایی که باعث حواس‌ پرتی مخاطب می ‌شوند، پرهیز کنید تا توجه مخاطبان صرفا بر روی سوژه متمرکز باشد.

عکاسی به سمت بالا :

بسیاری از عکاسان بدون اینکه حتی یک مرتبه به بالا نگاه کنند، شروع به عکس برداری می کنند. در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که عکس برداری از بالا به خوبی با لنزهای واید قابل اجرا است. برای اجرا تنها زمان مناسب خود را برای پیدا کردن یک چشم انداز عالی صرف کنید و هر زمانی که یک الگوی مناسبی پیدا کردید، آن را در مرکز کار خود قرار بدهید.

زوایای دوربین عکاسیچرخاندن دوربین :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که تصویربرداری از بعضی اجسام به موازات خط افق می ‌تواند از نظر تکنیکی مناسب و جذاب باشد، اما در عین حال ممکن است با ایجاد یک فضای بی ‌روح فراوان، حس نامناسبی را به مخاطبان منتقل نماید.

با تغییر زاویه دوربین و یا چرخش آن (و یا همچنین برش عکس در فتوشاپ و سایر برنامه ‌های مشابه) قادر هستید یک خط مورب قدرتمند در قاب ایجاد کنید که برای ترکیب ‌بندی‌ های غیرمعمولی، بسیار فوق‌العاده خواهد بود و تصویر را در نگاه اول برای مخاطب تاثیرگذار می ‌سازد.

البته در یک چشم انداز طبیعی که تراز خط افق برای موفقیت عکس یک نکته ی کلیدی محسوب می‌ شود، این روش چندان مناسب نیست. اما موارد بسیار زیاد دیگری موجود هستند که چرخش یا تغییر زاویه دوربین می ‌تواند جذابیت فوق العاده ای در تصویر ایجاد نماید.

نمای چشم پرنده :

به بالاترین حالت ممکن در زاویه ی دوربین « نمای چشم پرنده » گفته می شود. این زاویه در عکاسی صنعتی زمانی به وجود می آید که شما به بالای کادر می روید و به صورت مستقیم از پایین به سوژه نگاه می کنید. این زاویه برای نگاه کردن به پایین و دیدن تمام جزئیات یک صحنه از بالا بسیار مفید و کاربردی است. نمای چشم پرنده یک زاویه خلاقانه و جذاب است. به خاطر داشته باشید که هر زاویه ای که متفاوت از تجربیات روزانه معمول در عکاسیباشد، عکس های شما را جالب تر می سازد.

عکاسی از ارتفاع بالاعکاسی از ارتفاع بالا :

با بالا بردن دوربین خود یا پیدا کردن موقعیتی بالاتر نسبت به کادر، می توانید تصاویر خود را برجسته کنید. در عکاسی صنعتی می توانید دوربین را بالای سر خود ببرید و به صفحه جلویی اتکا داشته باشید یا اینکه موقعیتی مرتفع را برای عکس برداری پیدا کنید.

همچنین با استفاده از این روش، جلوگیری از به هم ریختگی پس زمینه در تصاویر امری آسان است که برای جلب توجه مخاطب به سوژه، فاکتور مهمی محسوب می شود.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: نحوه ایجاد بوکه در تصاویر، افزایش مهارت عکاسی با چند تمرین ساده ، تنظیمات تاثیرگذار دوربین عکاسی بر کیفیت تصاویر، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و اصول نگهداری از دوربین عکاسی … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply