عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

تنظیمات دستی پرکاربرد در دوربین عکاسی

دوربین های عکاسی مدرن ویژگی ها و امکانات فراوانی دارند که در هنگام عکاسی صنعتی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با مهم ترین ویژگی های دوربین ها آشنا شدیم. از دوربین ها با توجه به ظرافت و حساسیتی که دارند باید به خوبی محافظت شود. در مقاله ی ” راهکارهایی برای افزایش عمر مفید دوربین “ با راهکارهای محافظت از دوربین آشنا شدیم.

تکنیک های عکاسیعلاوه بر دوربین مناسب استفاده از تکنیک های مختلف می تواند به جذابیت بیشتر تصاویر کمک کند. در مقاله ی ” تکنیک های ترکیب بندی برای بهبود عکاسی صنعتی “ با تکنیک های ترکیب بندی آشنا شدیم.

جهت آشنایی با سایر تکنیک های مفید می توانید مقاله ی ” تکنیک های مفید در عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

در این مقاله به بررسی تنظیمات دستی مهم دوربین ها می پردازیم.

فوکوس :

در عکاسی مسئله مهمتر از استفاده از امکانات یک دوربین ، فهمیدن زمان مناسب برای استفاده کردن از آنهاست. فوکوس هم از این قضیه مستثنی نیست و فهمیدن اینکه بهترین زمان استفاده از حالت دستی یا خودکار چه زمانی است در عکاسی صنعتی بسیار پر اهمیت است. اگر فوکوس خودکار نتیجه مورد نظر را برایتان به ارمغان نیاورد، می توانید از فوکوس دستی استفاده کنید. فوکوس های خودکار در دوربین ها در برخی شرایط نوری عملکرد درستی ندارند و شما مجبورید برای گرفتن نتیجه دلخواه از فوکوس دستی استفاده کنید .

از فوکوس منطقه‌ای چه می دانید ؟

این نوع از فوکوس که فوکوس منطقه ای نام دارد، یکی از تکنیک های خلاقانه برای عکاسی صنعتی محسوب می شود. برای استفاده کردن از فوکوس منطقه ای، عمق فوکوس مورد نظرتان را تعیین کنید، برای مثال بین ۲ تا ۵ متر. اگر فوکوس را به صورت دستی روی ۲٫۵ متر و دیافراگم را روی f/8 ست کنید، همه چیز در این رنج به صورت واضح و شفاف ثبت می‌شود.

تنظیمات دوربینفلاش :

اگر مدت زیادی با فلاش TTL کار کنید  تنظیمات دستی فلاش برای شما بیهوده به نظر می آیند.

کنترل دستی فلاش به شما در هماهنگی خروجی در استودیوهای تاریک و شرایط نوری سخت در عکاسی کمک می‌کند.

با کسب مهارت و یادگیری نکات در این کار می‌توانید همان تنظیم دستی دوربین که مورد توجهتان هست  را روی سوژه اعمال کنید .

استفاده از تنظیمات دستی فلاش چه مزایایی دارد ؟

می توان ادعا کرد تنظیم دستی دوربین یا فلاش، کنترل همه جانبه را در اختیار شما قرار می‌دهد. حواستان باشد که گشودگی دیافراگم با نور فلاش مرتبط است و سرعت شاتر هم با میزان نور محیطی. تا جایی که می‌توانید حالت‌های عکاسی نیمه‌ اتوماتیک را با فلاش دستی تلفیق کنید تا در عکاسی صنعتی موفق شوید.

 

اگر قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور تهیه عکس های باکیفیت و جذاب با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply