عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

در عکاسی صنعتی به این نکات توجه کنید

By 13 دسامبر 2019 No Comments

جذابیت تصاویر گرفته شده از محیط های صنعتی نقش مهمی در برندسازی موفق خواهد داشت. در مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ با عوامل تاثیرگذار بر جذابیت تصاویر صنعتی بیشتر آشنا شدیم. نوردهی مناسب یکی از مهمترین فاکتورهای جذابیت تصاویر در تمام شاخه های عکاسی محسوب می شود. در مقاله ی ” مشکلات رایج نوردهی در عکاسی صنعتی “ به بررسی مشکلات موجود در نوردهی پرداختیم.

آشنایی با ویژگی های مهم دوربین های عکاسی می تواند به علاقه مندان حوزه های مختلف عکاسی برای انتخاب دوربین مناسب کمک کند. در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ با ویژگی های مهم دوربین ها بیشتر آشنا شدیم.

فوکوس اهمیت بسیار زیادی در تصاویر دارد و انتخاب فوکوس مناسب توسط عکاس می تواند زیبایی تصاویر را دوچندان سازد. در مقاله ی ” تکنیک های فوکوس در عکاسی صنعتی “ به بررسی تکنیک های مختلف فوکوس پرداختیم. در این مقاله به بررسی نکاتی جهت بهبود کیفیت تصاویر می پردازیم.

انتقال تصاویر به کامپیوتر :

در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که پس از پایان هر سری عکس برداری، تصاویر گرفته شده را به کامپیوتر انتقال بدهید. اگر تصاویر به کامپیوتر انتقال پیدا نکند و کارت حافظه خالی نباشد در هنگام عکس برداری ممکن است با کمبود فضا برای ذخیره ی تصاویر مواجه بشوید. در این حالت ناچار خواهید شد برای خالی شدن حافظه، بین تصاویر گرفته شده تصویر نامناسب تر را از دوربین پاک کنید. در صورتی که بهترین روش برای انتخاب تصاویر از طریق کامپیوتر است. بنابراین پس از هر مرتبه عکس برداری، انتقال تصاویر به کامپیوتر را فراموش نکنید.

با فرمت RAW عکس بگیرید :

به طورکلی در شاخه های گوناگون عکاسی توصیه می شود با استفاده از فرمت RAW عکس برداری کنید که در عکاسی صنعتی نیز همین فرمت پیشنهاد می شود. ممکن است در بسیاری از موارد تصاویری که با فرمت JPEG گرفته می شود بسیار باکیفیت باشند ولی اگر تصاویر JPEG از لحاظ نوری یا تراز سفیدی دارای ایراداتی باشند ویرایش تصاویر با فرمت JPEG مشکل تر است. بنابراین بهتر است تصاویر با فرمت RAW گرفته شوند.

لنزهای سریعاستفاده از لنزهای سریع :

لنزهای سریع برای عکس برداری با سرعت بالا ساخته شده اند.

در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که با استفاده از لنزهای سریع علاوه بر تصویربرداری در سرعت های بالا از لرزش های احتمالی دوربین مخصوصا در مواقعی که نور کافی وجود ندارد جلوگیری خواهد شد. این لنزها با استفاده از دیافراگم باز نور بیشتری کسب خواهند کرد و امکان افزایش سرعت شاتر را برای عکاس فراهم می کنند.

انتخاب سه پایه مناسب :

یک سه پایه خوب برای شروع عکاسی صنعتی انتخاب کنید. با توجه به اینکه برای عکس برداری از فضاهای صنعتی باید سه پایه را با خود همراه داشته باشید سه پایه های سبک و قابل حمل انتخاب کنید. سه پایه باید علاوه بر سبک بودن مستحکم باشد تا توانایی تحمل وزن لنزهای بزرگ و سنگین را داشته باشد. حتما سه پایه باکیفیت انتخاب کنید در غیر این صورت تصاویری با شفافیت و کیفیت پایین خواهید داشت.

جذابیت عکسمشاهده ی تصاویر با سایز واقعی :

پس از پایان عکاسی صنعتی هنگامی که مشغول ویرایش تصاویر هستید تصاویر را با سایز واقعی در کامپیوتر مشاهده کنید. ویرایش تصاویر با سایز غیرواقعی ممکن است موجب شود ویرایش های لازم را بر روی تصویر اعمال نکنید. انتخاب سایز کوچک تر یا بزرگ تر از سایز واقعی می تواند موجب ویرایش ناقص یا بیش از اندازه ی تصاویر بشود. فراموش نکنید که تصاویر را با اندازه ی 100% مشاهده و ویرایش کنید.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

Leave a Reply