عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

راهکارهایی برای افزایش عمر مفید دوربین

By 13 ژانویه 2020 No Comments

با رعایت نکات ساده ای می توانید سال ها پس از خرید دوربین بدون بروز مشکل به عکاسی بپردازید. در مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژ گی های دوربین عکاسی “ با مهم ترین ویژگی های یک دوربین آشنا شدیم. عکاسان محترم توجه داشته باشند که در زمینه ی عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی با استفاده از دوربین های معمولی نیز می تواند عکس های جذاب و باکیفیت تهیه کنید. در مقاله ی ” عکاسی محصول با دوربین های معمولی “ با نحوه ی عکس برداری با استفاده از دوربین های معمولی آشنا شدیم.

مهارت عکاسیپس از خرید دوربین با تمرین های اصولی می توانید مهارت خود را در عکس برداری تحت شرایط گوناگون بهبود ببخشید. در مقاله ی ” چهار تمرین برای کسب مهارت در عکاسی صنعتی “ با تمرین هایی جهت کسب مهارت بیشتر در عکاسی آشنا شدیم.

انجام اشتباهات ساده ای می تواند کیفیت و جذابیت تصاویر گرفته شده را کاهش بدهد. در مقاله ی ” سه اشتباه رایج در عکاسی صنعتی “ با سه اشتباه رایج در هنگام عکس برداری از محیط های صنعتی آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی راهکارهایی جهت محافظت از دوربین می پردازیم.

مطالعه دفترچه راهنما :

زمانی که برای عکاسی صنعتی دوربین موردنظر را انتخاب کردید پیش از شروع استفاده از دوربین به مطالعه کامل دفترچه راهنما بپردازید. در دفترچه های راهنما اطلاعات مفیدی در مورد نحوه ی استفاده و محافظت از دوربین وجود دارد. نکات فراوانی در دفترچه های راهنما وجود دارد که می تواند به تهیه ی عکس های باکیفیت تر نیز به شما کمک کند.

دوربین در دمای بالا نباشد :

در فرایند عکاسی صنعتی از قرار دادن دوربین در کنار وسایل گرمازا خودداری کنید. در بعضی از فضاهای صنعتی و خط تولید ممکن است دستگاه هایی با دماهای بالا وجود داشته باشند که می تواند به دوربین آسیب برساند. در مقاله ی ” نحوه ی عکاسی صنعتی از کارخانجات “ با نحوه ی عکس برداری از خط تولید بیشتر آشنا شدیم. در روزهای گرم تابستان از قرار دادن دوربین در ماشین و تحت تابش آفتاب خودداری کنید.

بند دوربیناز بند دوربین استفاده کنید :

در فرایند عکاسی صنعتی از دوربین در برابر ضربه خوردن محافظت کنید. ضربه های شدید یا افتادن بر روی زمین می تواند صدمه های شدیدی به دوربین وارد کند. به همین دلیل استفاده از بند دوربین توصیه می شود. ممکن است مخصوصا در مواقعی که از سه پایه استفاده می کنید بند دوربین مقداری ایجاد مزاحمت داشته باشد ولی استفاده از بند بهتر از زمین خوردن و خراب شدن دوربین خواهد بود.

استفاده از پوشش در جابجایی های با اختلاف دمایی :

اگر مشغول عکاسی صنعتی در یک فضای باز هستید شاید پس از پایان عکس برداری قصد عکاسی از محیط داخل فضا را هم داشته باشید. در صورتی که اختلاف دمایی داخل و خارج زیاد باشد ممکن است به قطعات مختلف دوربین آسیب وارد شود. برای محافظت از این تغییر ناگهانی دما دوربین را در یک پوشش پلاستیکی قرار بدهید و پس از به تعادل دمایی رسیدن دوربین عکس برداری را آغاز کنید.

استفاده از فیلتر برای لنز :

در فرایند عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که فیلتر می تواند از لنز محافظت کند. در صورت ضربه وارد شدن بر لنز، فیلترها تا اندازه ای می توانند از لنز محافظت کنند. فیلترها می توانند در عکاسی از محیط های بارانی نیز از لنزها محافظت کنند. فیلترها می توانند در عکس برداری از آب های آزاد نیز از سوختگی لنز جلوگیری کنند.

در صورت وجود باد لنز را تعویض نکنید :

در فرایند عکاسی صنعتی در صورت وجود باد در محیط لنزهای دوربین را تعویض نکنید. تعویض لنزها در این حالت موجب ورود گرد و غبار به دوربین می شود. اگر گرد و غبار وارد دوربین می شود می تواند به سنسورها آسیب جدی برساند. به طورکلی در پشت میز یا در حالت نشسته لنز را تعویض کنید تا در صورت افتادن لنزها، آسیبی به لنز وارد نشود.

قبل از برداشتن لنز دوربین خاموش باشد :

در حین عکاسی صنعتی اگر قصد تعویض لنز را داشتید، دوربین را خاموش کنید و سپس لنز را تعویض کنید. زمانی که دوربین روشن است سنسور آماده ی عکس گرفتن است و در صورت تعویض لنز احتمال زیادی برای ورود گرد و غبار وجود دارد. علاوه بر این پس از تعویض لنز زمانی که دوربین را روشن می کنید احتمال قابلیت تمیز کردن سنسورها به صورت پیش فرض وجود دارد که گرد و غبار لنزها را پاک می کند.

اگر به مدت طولانی از دوربین استفاده نمی شود باتری ها خارج شوند :

پس از پایان عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که حتی در هنگام خاموش بودن دوربین مقدار کمی برق از باتری به دوربین منتقل می شود. در این حالت اگر از باتری در مدت زمان طولانی استفاده نشود احتمال خراب شدن باتری وجود دارد. باتری را هنگامی که کاملا شارژ شده است از دوربین خارج نکنید. در این وضعیت احتمال کاهش عمر مفید باتری وجود دارد.

عمر مفید دوربیننظافت مداوم دوربین :

همیشه در حین عکاسی صنعتی این نکته را مدنظر داشته باشید که نظافت مداوم دوربین موجب افزایش عمر مفید دستگاه خواهد شد. توسط دستگاه های مکنده دستی دکمه های دوربین را تمیز کنید. برای تمیز کردن لنز و ال سی دی از پارچه های مایکروفیبر استفاده کنید. محل های اتصال الکتریکی دوربین و لنز را هم تمیز کنید تا از عدم اتصال احتمالی به دلیل گرد و غبار جلوگیری شود.

 

چنانچه قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور عکاسی با مجهزترین دوربین ها با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

 

Leave a Reply