عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

راهکارهایی برای ایجاد عمق در عکس ها

By 13 دسامبر 2020 No Comments

یکی از چالش های موجود در عکاسی صنعتی این است که ما تلاش داریم با یک رسانه دو بعدی یک دنیای سه بعدی را به تصویر بکشیم. ایجاد عمق به عکاس کمک خواهد کرد تا جلب توجه بینندگان را کسب نموده و آنها را بیشتر به سمت تصاویر خود جذب نمایید. در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای عمق بخشی بیشتر به تصاویر می پردازیم.

زاویه مناسب عکسانتخاب زاویه مناسب :

اولین کاری که می توانید در جهت عمق بخشی به تصویر ایجاد کنید، این است که دوربین عکاسی را در جهت مناسب بگیرید.

در عکاسی صنعتی زمانی که شما به طور مستقیم از سوژه تخت عکس می گیرید، تصویر شما نیز در نظر مخاطبان تخت به نظر خواهد رسید.

حتی یک طلوع یا غروب خورشید زیبا نیز برای خلق یک تصویر جذاب کافی نیست.

لایه بندی تصاویر :

راهکار دیگری که برای عمق بخشی در عکاسی صنعتی می توانید استفاده نمایید، اضافه کردن لایه ها می باشد. این بدین معنی است که عناصری در کادر داشته باشید که در فاصله های مختلف نسبت به دوربین قرار گرفته باشند. در واقع برای لایه بندی مناسب شما به یک المان پیش زمینه ،یک زمینه میانی و یک پس زمینه نیاز دارید. چشم ها عمق تصویر را درک می کنند، بنابراین ما می توانیم اشیای دور و نزدیک را به صورت همزمان در تصویر ببینیم. ساده ترین راهکار برای انجام لایه بندی این است که سوژه را در در توصیر قرار بدهید و سپس عنصری به پیش زمینه اضافه کنید.

عمق عکس استفاده از نور :

راهکار دیگری که وقتی قصد دارید به تصویر خود عمق اضافه کنید باید در نظر بگیرید، مبحث روشنایی است. پیش از عکاسی صنعتی به نوری که بر روی سوژه قرار دارد نگاه کنید. آیا این نور یک حس سه بُعدی به تصویر می بخشد؟. اطمینان از این که نور شما کادر عکس را تکمیل کرده و حالت و احساسی که شما قصد دارید را به تصویر می بخشد، کلید گرفتن تصاویر موفقیت آمیز است. نورپردازی از پشت راهکاری برای برجسته نمودن سوژه و جداسازی آن از پس زمینه در کنار افزودن عمق به تصویر است. همچنین نوری که از کنار به سوژه می تابد به شما اجازه می دهد تا شکل، بافت و بُعد سوژه خود را به خوبی در تصویر ثبت کنید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: آشنایی با تنظیمات ابتدایی دوربین، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، پیاده سازی استراتژی بازاریابی ، آشنایی با مفهوم وزن بصری در عکاسی و راهکارهای پس زمینه مناسب در عکاسی ماکرو … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply