عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

راهکارهای عکاسی با فرمت RAW

By 13 ژانویه 2021 No Comments

بسیاری از افرادی که به تازگی عکاسی صنعتی را شروع نموده اند در مورد انتخاب فرمت RAW یا JPEG ممکن است تردید داشته باشند. یکی از مهمترین تفاوت‌ ها این است که اگر یک عکس دارای فرمت JPEG باشد، تمامی ویرایش ها توسط دوربین انجام می شود و خروجی تنها یک عکس فشرده است. به‌ همین علت ویرایش تصاویر امکان پذیر نیست. در مقابل، عکسی که با استفاده از فرمت RAW گرفته می‌شود حاوی مقدار فراوانی اطلاعات خام است و به ویرایش نیاز دارد.

ویرایش تصاویرویرایش پذیری تصاویر :

در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که ویرایش پذیر بودن تصویر به شما این امکان را می دهید که پس از عکاسی، تصویر را کاملا ویرایش کنید. توجه داشته باشید که کنترل و ویرایش فایل ‌های Raw به هیچ عنوان پیچیده و مشکل نیست. عکاسی با فرمت Raw‌ تنها امکان ویرایش فایل ها را برای شما امکان پذیر می سازد. به عنوان مثال اگر با فرمت JPEG عکس بگیرید، خروجی شما تنها یک عدد عکس می‌باشد، اما اگر با استفاده از فرمت Raw عکس بگیرید، خروجی تصویر شامل صد‌ها عکس از سوژه‌ی موردنظر است که می ‌توانید از بین آنها بهترین تصویر را انتخاب نمایید.

ظرفیت حافظه :

توجه داشته باشید که اگر با فرمت Raw عکاسی کنید حدودا چهار تا پنج برابر اطلاعات دریافتی شما بیشتر بیشتر خواهد بود. بنابراین پیش از عکاسی صنعتی یکی از مواردی که حتماً باید مدنظر داشته باشید حافظه ی دوربین است. مخصوصا اگر پیکسل تصویر شما بالا باشد، در ارتباط با فضای حافظه ی دوربین ممکن است با مشکل مواجه بشوید. به دلیل اینکه کارت حافظه ‌ی دوربین عکس‌های محدودی را ذخیره می‌ کند و اگر از کارت حافظه ‌ی پشتیبان نیز استفاده می کنید، توجه کنید که این کارت حافظه کاملا پر نشده باشد.

ادیت عکسعکس های اورجینال :

در عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که تصاویر گرفته شده با فرمت RAW اورجینال هستند. فایل های فرمت Raw  غیرقابل تغییر هستند و عکاس نمی‌تواند تغییری در اطلاعات فایل ایجاد نماید.

بنابراین نیازی نیست نگران از بین رفتن عکس های اورجینال گرفته شده باشید. پس اگر قصد دارید از عکس‌های گرفته شده پشتیبانی کنید، عکاسی با استفاده از فرمت RAW توصیه می‌ شود.

به طور کلی فرمت RAW مجهز به ویرایش پارامتری می ‌باشد. یعنی پس از عکاسی صنعتی علاوه بر تغییر پیکسل ‌ها، می‌ توانید به‌ سادگی پارامتر‌های عکس‌ را نیز تغییر دهید و نمای کلی تصویر را در نرم ‌افزار ویرایش کنید. ویرایشی که بر روی فایل ‌های Raw‌ انجام می‌ شود در کنار فایل ‌های اصلی عکس قرار می ‌گیرد. به همین دلیل پس از پایان ویرایش فایل ‌ها ، لازم است از عکس با فرمت دیگری مانند JPEG یا TIFF خروجی بگیرید تا در تمامی نرم‌افزارها قابل خوانده شدن باشد.

عکاسی RAWدر عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که علیرغم اینکه عکاسان حرفه‌ای با فرمت Raw عکاسی می‌ کنند ولی در بعضی از مواقع عکاسی با فرمت  JPEG مناسب‌ تر می باشد.

به عنوان مثال زمانی که حافظه‌ ی اندکی در اختیار دارید بهتر است از فرمت  JPEG استفاده نمایید.

برای عکاسی پیاپی نیز بهتر است از این فرمت استفاده کنید، در غیر این صورت با حجم بالایی از فایل ‌ها مواجه خواهید شد. همچنین زمانی که قصد دارید عکس یک حادثه را به ‌سرعت در جایی منتشر نمایید، استفاده از فرمت JPEG مناسب ‌تر است.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: اصول عکاسی در هوای ابری، پارامترهای ضروری برای موفقیت در عکاسی صنعتی ، نکاتی برای عکاسی از سوژه های متحرک ، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و دستورالعمل های عکاسی صنعتی در هوای برفی … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply