عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

روش هایی برای استفاده بهتر از لنز ثابت

لنزها در تمامی شاخه های عکاسی از جمله در عکاسی صنعتی اهمیت بسیاری برخوردار هستند. در مقاله ی “ چرا باید به جای دوربین لنز را ارتقا بدهیم ؟ “ در مورد اهمیت لنزها بیشتر صحبت کردیم. اگر قصد خرید دوربین را دارید به منظور آشنایی با ویژگی های مهم دوربین ها  مقاله ی ” آشنایی با مهم ترین ویژگی های دوربین عکاسی “ را مطالعه نمایید.

لنز دوربینپس از خرید دوربین جهت محافظت صحیح از دستگاه مقاله ی ” راهکارهایی برای افزایش عمر مفید دوربین “ را مطالعه نمایید. با استفاده از لنزهای معمولی وثابت نیز می توانید عکس های جذابی از سوژه بگیرید. اگر برای عکاسی صنعتی تنها لنزی که در کیف دوربین خود دارید یک  لنز ثابت (پرایم) است، این برای شما یک محدودیت نیست و باید به آن به عنوان فرصتی برای نمایش خلاقیتتان نگاه کنید. در ادامه این مطلب، روش هایی برای بهره گیری بهتر از لنز پرایم را بیان خواهیم کرد. حتی اگر لنز پرایم ندارید، مطالعه این مطلب می تواند به شما در عکاسی صنعتی کمک شایانی نماید.

لنزهای زوم این توان را دارند که به کمک آنها شما می توانید فاصله کانونی را تغییر دهید، اما دلایلی وجود دارد که استفاده از لنز پرایم را در عکاسی صنعتی امکان پذیر می سازد. لنز های پرایم معمولا شارپ تر از لنزهای زوم هستند و غالبا سبک تر و کوچک تر نیز هستند. با این حال امکان دارد، بعضی اوقات هنگام کار با این نوع لنز ها، به دلیل داشتن تنها یک فاصله کانونی، خسته شوید.

فاصله کانونی مؤثر لنزتان را بدانید :

در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که استفاده کردن از لنز ثابت ۵۰ میلیمتری بر روی دوربین فول-فریم، به شما فاصله کانونی مؤثر ۵۰ میلیمتر را خواهد داد، اما اگر آن را بر روی دوربینی با حسگر کوچکتر استفاده کنید، این مقدار تفاوت خواهد داشت. حسگر کوچکتر این دوربین ها به عبارتی لنز دوربین را برش داده (کراپ کرده) و شما را به سوژه نزدیک تر می کند.

لنز ثابتچرا این تکنیک اهمیت دارد؟ این تکنیک بر روی سرعت شاتری که جهت داشتن عکس های شارپ به کار گرفته می شود، اثرگذار است. در عکاسی صنعتی اندازه حسگر نیز می تواند بر روی شارپ بودن تصاویر اثرگذار باشد؛ به عنوان یک اصل می توان گفت که اگر لنز ۵۰ میلیمتری بر روی دوربین فول فریم بگذارید، باید شاتر را بر روی ۱/۵۰ ثانیه و اگر آن را بر روی دوربین با سایز حسگر APS-C بگذارید، باید آن را بر روی ۱/۸۰ ثانیه تنظیم کنید. اگر دوربین یا لنز شما به سیستم لرزش گیر نیز مجهز است، می توانید از سرعت شاتر آهسته تر نیز بدون ایجاد لرزش استفاده کنید. در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ با تکنیک های کاهش لرزش آشنا شدیم.

 

اگر قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور تهیه عکس های باکیفیت و جذاب با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply