عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی

هر عکاسی در ابتدای مسیر حرفه ای خود برای کسب مهارت در عکس برداری از سوژه های مختلف نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد. نورپردازی مناسب در عکاسی های تبلیغاتی به دلیل نیاز به جلب توجه مخاطب از اهمیت فراوانی برخوردار است. در مقاله ی ” اصول نورپردازی در عکاسی محصول ” با اصول نورپردازی در عکس برداری از محصولات تبلیغاتی آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی اصول نورپردازی در عکاسی صنعتی می پردازیم.

نورپردازی سوژهنورپردازی سوژه :

در هنگام عکاسی صنعتی توجه داشته باشید که به طور کلی سوژه عکس شما همیشه باید یا درخشان ترین عنصر موجود باشد و یا از لحاظ روشنایی برابر با سایر عناصر موجود در تصویر باشد، مگر اینکه شما درنظر داشته باشید عکس سیلوئت یا ضد نور بگیرید.

درخشان بودن سوژه نسبت به سایر عناصد موجود در تصویر باعث می شود جلب توجه مخاطب به تصویر افزایش یابد.

تصویر فاقد هایلایت بیش از حد نوردهی شده باشد :

درواقع منظور این است که هیچ هایلایت (قسمت روشن) بیش از حد نوردهی شده، بر روی سوژه یا سایر فضاهای روشنی که به نظر می رسد غیر عمدی باشند، در عکاسی صنعتی نباید وجود داشته باشد. اهایلایت های موجود را می توان با عکس برداری در سایه، استفاده از دیفیوزر و یا قرار دادن سوژه بین دوربین و خورشید کاهش داد.

تصویر فاقد سایه ناخواسته باشد :

توجه داشته باشید که نورپردازی در تصاویر باید همیشه عمدی و کنترل شده به نظر برسد و فاقد سایه های کنترل نشده یا ناخواسته باشد. سایه های نامناسب معمولا براثر تابش مستقیم نور شدید خورشید به سوژه ایجاد می شوند. در مقاله ی ” نحوه ی آشکارسازی جزئیات سایه ها در عکس هایی با کنتراست بالا “ با راهکارهای آشکارسازی جزئیات سایه ها آشنا شدیم.

اصول نورپردازیپیش از عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که این اصول نورپردازی لازم است مورد استفاده قرار گیرند. این راهکارها قوانین سخت و سریعی نیستند.

علاوه براین عکاسی یک هنر است و قوانینی که بر آن حاکم هستند انعطاف پذیر می باشند. این اصول نورپردازی را می توان زیر پا گذاشت، که البته در بسیاری از اوقات زیر پا گذاشته می شود.

اما زمانی که این اصول بایکدیگر ترکیب شوند، به طور کلی تصاویر با کیفیت تری ایجاد می نمایند.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: تقسیم بندی بازار مصرف براساس نیاز مشتریان، اصول عکاسی صنعتی که معمولا نادیده گرفته می شود، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، روش های گرفتن عکس های شارپ و واضح در عکاسی صنعتی و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply