عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه المان موثر در عکاسی

By 24 سپتامبر 2020 No Comments

در تمامی شاخه های عکاسی از جمله در عکاسی صنعتی المان های مختلفی وجود دارد که با استفاده صحیح عکاس از این المان ها تصاویر جذاب و باکیفیتی از سوژه ها خلق می شود. در این مقاله تصمیم داریم با این المان های بسیار تاثیرگذار بیشتر آشنا بشویم.

ترکیب بندیترکیب بندی :

ترکیب بندی در عکس های شما بخش مهمی از عکاسی محسوب می شود. در بسیاری از هنرها مانند نقاشی، و طراحی، فعالیت از یک بوم خالی شروع می شود و از طریق اضافه نمودن عناصر مختلف ترکیب بندی صورت می پذیرد، اما در هنر عکاسی به جای اضافه نمودن المان ها به یک بوم خالی، آنها را از فضای بسیار شلوغ حذف می کنیم.

ما در عکاسی صنعتی می توانیم تصمیم بگیریم که در چه مکانی عکس بگیریم، در چه جهتی و در چه زمانی عکس بگیریم. تمام این عناصر بر کیفیت تصاویری که در کادر خواهد بود، تاثیرگذار هستند.

نور :

نور به طور کلی بخش مهمی از هر عکسی می باشد. کیفیت های مختلف نور می توانند واکنش های گوناگونی در ذهن بیننده ایجاد نمایند. نور در تمامی شاخه های عکاسی از جمله در عکاسی صنعتی از اهمیت فراوانی برخوردار است. منظور از کیفیت نور، میزان نرم یا سخت بودن نور است. نور سخت سایه های عمیق ایجاد می کند که دارای لبه های شارپ هستند. در حالی که نور نرم انتقال سبکی بین سایه و نور ایجاد می کند. عامل تاثیرگذار دیگر در عکاسی جهت استفاده از نور است که می تواند در کیفیت تصویر بسیار تاثیرگذار باشد.

المان موثر عکاسیلحظه مناسب عکاسی :

این مورد شاید مهم ترین جنبه هر عکس باشد. لحظه ای که برای عکس برداری انتخاب می کنید، ترکیب بندی و نور را تعیین می کنید. در عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که لحظه آنقدر برای عکاس مهم است که ساعت ها منتظر می ماند تا نور به طرز درستی در فضا ایجاد گردد. تمرکز بر این المان مهم در تصاویر، راه مطمئنی برای بهتر کردن عکس ها می باشد. به عنوان یک روش می توانید ابتدا به دنبال نور بگردید، سپس در اطراف آن نور ترکیب بندی ایجاد نمایید و سپس منتظر یک لحظه مناسب بمانید یا آن لحظه را ایجاد نمایید.

 

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: استفاده از تضاد رنگ ها در عکاسی، سه اصل مهم برای نورپردازی در عکاسی صنعتی، قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها، چگونه در ویرایش عکس ها حرفه ای بشویم و … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply