عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

سه روش برای تثبیت دوربین بدون استفاده از سه پایه

همانطور که در مقاله ی ” تکنیک هایی برای کاهش لرزش در هنگام عکاسی “ اشاره کردیم کوچکترین لرزش در حین عکاسی صنعتی موجب می شود تصاویر گرفته شده بی کیفیت و تار بشوند. تصاویر تار هیچ جذابیتی برای مخاطب نخواهند داشت و حتی در بسیاری از موارد این تصاویر قابل استفاده برای تبلیغات و بازاریابی نخواهند بود. برای آشنایی با عوامل موثر بر جذابیت تصاویر تبلیغاتی مقاله ی ” عوامل تعیین کننده در جذابیت عکاسی صنعتی “ را مطالعه نمایید.

عکاسی تبلیغاتیاستفاده از سه پایه موجب کاهش احتمال لرزش دوربین در هنگام عکس برداری می شود. در مقاله ی ” اشتباهات رایج در استفاده از سه پایه برای عکاسی صنعتی “ با اشتباهات رایجی که در مورد استفاده از سه پایه ها وجود دارد آشنا شدیم.

استفاده از سه پایه به تراز شدن دوربین نیز کمک می کند. در مقاله ی ” سه روش ساده برای عکاسی حرفه ای “ در مورد اهمیت تراز بودن دوربین صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی سه روش برای ثابت نگه داشتن دوربین می پردازیم.

تکیه دادن :

پیش از شروع عکاسی صنعتی اگر سه پایه همراه ندارید از دیوار، درخت یا هر وسیله محکم برای تکیه دادن استفاده کنید. مقدار ایزوی دوربین را افزایش بدهید تا امکان استفاده از سرعت شاتر بالاتر وجود داشته باشد. انتخاب سرعت شاتر مناسب با طول لنز دوربین ارتباط مستقیم دارد. به عنوان مثال برای لنزی با فاصله کانونی 200، سرعت شاتر 1/200 ثانیه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

ایستادن صحیح :

پیش از شروع عکاسی صنعتی توجه کنید که به نحو مناسبی ایستاده باشید. آرنج ها را به بدن نزدیک کنید و با یک دست کنار دوربین را بگیرید. با دست دیگر زیر لنز را بگیرید تا از لرزش دوربین جلوگیری کنید. توجه داشته باشید دوربین به شکلی در دست شما باشد که به راحتی بتوانید دکمه ی شاتر را فشار بدهید.

بند دوربینپیچاندن بند دوربین به دور دست :

اگر قصد عکاسی صنعتی را دارید پیش از عکس برداری بند دوربین را به دور دست خودتان بپیچید. با استفاده از این تکنیک دوربین به شما نزدیک می شود و احتمال زمین خوردن دوربین بسیار کاهش پیدا می کند. حتی می توانید بند دوربین را به گردن خودتان نیز بیندازید. در این حالت قسمت Visor دوربین را به طرف صورت خودتان قرار بدهید تا دوربین لرزش کمتری داشته باشد.

 

اگر قصد عکاسی صنعتی برای معرفی بهتر برند خودتان در تبلیغات را دارید می توانید به منظور تهیه عکس های باکیفیت و جذاب با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply