SEOدیجیتال مارکتینگسئو

قوانین مهم کپی رایتینگ برای برندها

پس از راه اندازی و طراحی یک وبسایت صاحبان سازمان باید به فکر تولید محتوا برای وبسایت باشند. در مقاله ی ” نقش تولید محتوا در ریته وبسایت “ در مورد اهمیت تولید محتوا صحبت کردیم. کارشناسان آژانس تبلیغاتی یادآور می شوند که تولید محتوا به بهبود ترافیک سایت می کند. در مقاله ی ” هفت راهکار برای افزایش ترافیک وبسایت “ با راهکارهای افزایش ترافیک وبسایت آشنا شدیم.

تولید محتواکارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که تولید محتوا در برندینگ نیز نقش مهمی ایفا می کند. در مقاله ی ” ارکان اصلی برندینگ سازمان “ با ارکان اصلی برندینگ آشنا شدیم. به منظور آشنایی با روش های برندسازی از طریق تولید محتوا مقاله ی ” روش های برندسازی توسط تولید محتوا “ را مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی پنج قانون مهم در کپی رایتینگ می پردازیم. آشنایی و عمل به این قوانین تا حدود زیادی به پیشرفت کاری شما کمک خواهد کرد. البته ناگفته نماند که این قوانین فقط در مورد محتوای وب‌سایت نیست و در بسیاری از جنبه‌های دیگر یک کسب و کار (مثل بنر تبلیغاتی، بروشور و…) هم صدق می‌کند.

توجه ویژه به مخاطب :

همانطور که در مقاله ی ” اینباند مارکتینگ چیست ؟ “ اشاره کردیم امروزه تمامی فعالیت های تبلیغات و مارکتینگ مشتری محور است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند که تمامی ویژگی ها و مزایای خدمات و محصولات خود را به صورت کامل به مشتریان معرفی نمایند. هر مشتری در هنگام خرید به منافعی که از محصولات یا خدمات‌ شما عایدش می‌شود، توجه می کند. پاسخ به سوالاتی از قبیل، چه فایده‌ای برای مشتری خواهد داشت، به چه چیزی احتیاج دارد و چه چیزی مشتری را خوشحال می‌کند، می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

عمل به قانون 80-20 :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند حداقل در هشتاد درصد محتوا، “ مشتری” را مخاطب قرار دهید و نهایتا در بیست درصد (حداکثر!) از خودتان حرف بزنید. هرگز ننویسید “من خوبم و محصولم عالی است”، بگویید “مشتری محترم، شما می توانید این فایده را ببرید، این برد را  داشته باشید، این سود را کسب کنید” .

سادگی محتواعمل به قانون K.I.S.S :

این قانون مخفف عبارت آنقدر ساده که احمق‌ها هم بفهمند! (Keep It Simple Stupid) است. کارشناسان آژانس تبلیغاتی توضیح می دهند معنی این روش این است که از کلمات تخصصی و مشکل در متن ها استفاده نکنید.

کلمات تخصصی و مشکل خواندن محتوا را برای مشتریان مشکل می سازد و مشتریان به دلیل خستگی از ادامه خواندن محتوا منصرف می شوند و وبسایت شمارا ترک خواهند کرد.

عمل به قانون قلم قرمز :

برای ویرایش متن ها از تکنیک قلم قرمز استفاده کنید. ویراستارها معمولا یک خودکار قرمز در دست‌ می‌گیرند و مطلب نهایی نویسنده را ویرایش می‌کنند و مطالب اضافه را حذف می کنند. کارشناسان آژانس تبلیغاتی به برندها توصیه می کنند از همین روش برای ویرایش متن های خود استفاده کنند. از اول متن‌ آماده شده را بخوانید و مطالب غیرضروری و بی اهمیت را به طور کامل از محتوا پاک کنید. مطمئن باشید که اطلاعات اضافی  را به مخاطب نداده‌اید و خیلی کوتاه و سریع، تمامی نکات مهم و اساسی را به او گفته‌اید.

کپی رایتینگعمل به قانون SLAP :

کارشناسان آژانس تبلیغاتی معتقدند که متن‌ آماده شده باید این نشانه ها را برای مخاطبان هدف سازمان ایجاد کند. مخاطب لازم است متوقف شود (Stop) ببیند / بشنود (Listen / Look) اقدام کند / واکنش نشان دهد (Act) و در آخر بخرد (Purchase).

به هیچ وجه مشتری را برای خرید تحت فشار قرار ندهید. به نوعی برنامه ریزی کنید که مشتری با گذشتن از این ۵ مرحله، خواسته شما را محقق نماید.

جهت انجام تبلیغات و بازاریابی بر اساس مدرن ترین متدهای بین المللی می توانید با آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین تماس حاصل نمایید.

Leave a Reply