عکاسی تبلیغاتیعکاسی محصول

نکاتی برای عکاسی از سوژه های متحرک

در زمینه ی عکس برداری از سوژه های متحرک، عکاسی نیازمند رعایت نکات مختلفی می باشد. در عکاسی صنعتی به این نکته توجه داشته باشید که عدم مراعات نکات لازم موجب می شود عکس های تار و نامعلوم و یا عکس های سرشار از سایه ثبت نمایید که در نهایت این عکس ها قابل استفاده نخواهد بود. در این مقاله تصمیم داریم نحوه ی عکاسی از سوژه های متحرک را بررسی کنیم.

سرعت شاترسرعت شاتر زیاد :

یکی از نکات اصلی در عکاسی از سوژه های متحرک،‌ استفاده از سرعت شاتر زیاد است. البته در عکاسی صنعتی توجه کنید که میزان انتخاب سرعت شاتر، به‌ اندازه ی سرعت ظاهری حرکت سوژه نسبت به دوربینا شم بستگی دارد. هر حالتی از سوژه ها به ‌سرعت شاتر خاصی نیازمند است که برای به دست آوردن این مقدار سرعت لازم باید تجربه مناسبی کسب شود. اگر نمی ‌توانید حدس بزنید که به چه مقدار سرعتی نیاز دارید ، تلاش کنید سریع یک عکس از سوژه بگیرید و سرعت شاتر را نگاه کنید. اگر تصویر شما خیلی تار است، سرعت شاتر را کاهش دهید.

در عکاسی صنعتی با کاهش میزان دیافراگم (باز نمودن دیافراگم) می ‌توانید سرعت شاتر را افزایش بدهید. یک دیافراگم باز، نور بیشتری را به داخل دوربین می رساند و امکان استفاده از سرعت‌های شاتر بالاتر را برای عکاس فراهم می سازد. اگر در محیط‌ های پرنور و یا در طول روز عکس برداری نمی‌ کنید، ممکن است امکان نداشته باشید با مقادیر کم ایزو سرعت شاتر دوربین را افزایش بدهید. در این صورت می‌توانیی میزان ایزوی بیشتری را انتخاب کنید تا دوربین با حساسیت بیشتری از سوژه عکس بگیرد.

عکاسی از سوژه متحرکبرای عکاسی از سوژه ‌های بسیار سریع، تلاش کنید از فوکوس دستی استفاده کنید. در فوکوس خودکار، زمان زیادی لازم است تا دوربین سوژه را تشخیص داده و فوکوس کند.

اما اگر در عکاسی صنعتی قصد دارید حتما از فوکوس خودکار استفاده کنید، دو تنظیم را در دوربین اجرا کنید تا عکس های بهتری داشته باشید. مود منطقه ی فوکوس خودکار یا (AF-area) را به تنظیمات داینامیک منطقه ‌ای تغییر دهید و مود فوکوس اتوماتیک را به مود AF-C ( فوکوس خودکار متوالی) جابجا نمایید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شود،همچنین در آژانس تبلیغاتی پالس دیزاین می توانید مطالب دیگر ما که شامل: اصول عکاسی در هوای ابری، پارامترهای ضروری برای موفقیت در عکاسی صنعتی ، راهکارهایی برای ایجاد عمق در عکس ها ، استفاده از المان های شفاف در عکاسی و دستورالعمل های عکاسی صنعتی در هوای برفی … می باشد را مطالعه نمایید.

Leave a Reply